gogutn Skrevet September 10, 2015 Skrevet September 10, 2015 Har får 2mnd siden kjøpt en bmw 3serie 2011mod. Trengte ikke å ta den inn på service eller noe sånt før jeg hadde kjørt den 7000km. Etter 2000km så begynner varsler osv å dukke opp og gikk rett til sulland og fikk et tilbud på 10.000kr + sjekk av dempere og vac test? og ikke nåkk med dette så fant jeg ut at hele verktøykittet mangler, jekken manglet + luftgreiene som fyller dekkene opp etter punktering. Noen som vet det sist nevnte koster samlet og kan jeg kreve kompensasjon for det ble krysset av nei på selges bilen som den er?
Sand1 Skrevet September 10, 2015 Skrevet September 10, 2015 Har samme bilen selv, men valgte og kjøpe en som hadde tatt service når jeg kjøpte den, Skal ikke skryte at bilia drammen er flinke for og si det slik. De hadde bare nullet ut serivce intervallet på bremse foran til tross for at klosser foran var ned slitte, det var også kast i skivene foran, Servicen som var utført kostet over 20 K(pga dempere til gearkassen, bremseskiver bak og klosser og sko), så det kan være lurt og sjekke intervaller før man kjøper bilen, etter så blir det mere eller mindre goodwill fra selger, vis du ikke kan dokumentere at han har lovet deg en bil med nylig utført service av bremser og slikt, i idriven vil du finne intervallene tid den skal inn på hvilken km og dato. Det er ikke noe fast service intervall på når ting skal byttes, så det kan hende olje er byttet for 10 K siden og har nå da 8k til neste service. Når det kommer til verktøy og slikt, så har ikke jeg heller dette, men skal ikke på stå jeg har leitet så veldig etter dette heller, jeg vet at det eneste som kanskje burde ha hatt er kompressor og tettningsmiddel. verktøy og jekk er ikke i min da det ikke er reserve hjul i bilen lengere. eller så finner du pris på gsbildeler etk.
*MrB* Skrevet September 11, 2015 Skrevet September 11, 2015 Jekk og reservehjul er ikke standardutstyr på biler som er levert med RFT. (Dvs alle nye BMW fra ca 2005).
Basse Lusk Skrevet September 11, 2015 Skrevet September 11, 2015 Dekkfiks kr 59,90, den inneholder også luft. En kompressor kan likevel være til hjelp, den koster 99,90,- Andre nyttige småting, når du først er på Biltema, er lufttrykksmåler og mønsterdybdemåler. Jekker finner du selvsagt også i alle størrelser og prisklasser. For 3-400 kroner har du alt jeg har nevnt.
tomasb Skrevet September 12, 2015 Skrevet September 12, 2015 (endret) Det lille verktøy-kitet er vel standard levert med bilen. Innholder bla tauekrok, skruejern etc... Tok noen uker før eg oppdaget det, under ett deksel over batteriet..... Endret September 12, 2015 av tomasb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå