ogee1 Skrevet September 15, 2015 Skrevet September 15, 2015 Lykke til med det vinters tid Uansett hvor rent/tørt det er der og da, kommer fukt seg in og pakningen fryser. Gummi Pflege er veien å gå. Alternativt, legg feltteip/teflonteip på karroseriert der pakkingen fra døra møter karosseriet. Ser det er en del over "dammen" som har fått løst problemet slik, men når vinteren kommer er du like langt her i landet med mindre du har konstant tilgang til lunken garasje:) Har gjort det siden 2009, og har snakket med mange som gjør det samme. Bilen står mye ute. Har aldri hatt problemer.
mslello Skrevet September 15, 2015 Skrevet September 15, 2015 Jeg smører heller ikke lister/pakninger på min. Men når jeg vasker bilen på vinteren, så tørker jeg av pakninger og dørkarmer før jeg kjører. Hvis lyden forsvinner når man kjører ned vinduet litt, så er det som regel pakningene som lager lyd.
BimmerFan! Skrevet September 15, 2015 Forfatter Skrevet September 15, 2015 Tusen takk for svar folkens Det med knirkingen bak mistenker jeg, som torkild påpekte at det er dekorlistene som lager disse knirke/knase lydene. Virker nesten som Høyre er verre enn venstre. Skal uansett smøre inn pakningene før vinteren, slik at de ikke klistrer seg fast. Har allerede lagt merke til at ved fuktig vær har dørpakningene tendenser til å klistre seg fast, slik at det må litt mer kraft til for åpne dørene.
Torkild Skrevet September 15, 2015 Skrevet September 15, 2015 Har gjort det siden 2009, og har snakket med mange som gjør det samme. Bilen står mye ute. Har aldri hatt problemer. Har eid/kjørt bmw siden 2001, hyppig tørking & rengjøring av lister gjør at de fryser mer skjeldent, men det skjer alikevel. Det er uungåelig grunnet kondens/temperatur forskjeller vinterstid. Slik er det iallefall her på østlandet Når jeg hadde min E39 prøvde jeg det samme som du beskriver, men det virket bare dersom en konstant sørget for at listene var fukt-frie og rene. (som for min del betydde mer hyppig tørking av lister ,en bare under den ukentlige vasken) Raskt googel søk samt besøk oss bmw forhandler ga løsning, gummi pfledge. Du sparer deg litt bry ved å smøre listene 1-3 ganger ila vinteren ingen ting fryser+ alt av lyder fra listene blir vekk
BimmerFan! Skrevet September 15, 2015 Forfatter Skrevet September 15, 2015 Hvordan rengjør du eventuelt listene ? step by step
Torkild Skrevet September 16, 2015 Skrevet September 16, 2015 (endret) Hvordan rengjør du eventuelt listene ? step by step Vel, så lenge de ikke er blitt insatt med noe "gugge" tidligere, så holder det med "varmt vann" (35-40 grader) og en god microfiberklut som ikke støver. Samt en ekstra til å tørke av. Jeg hadde startet her unasett. Har du brukt vox på dørkarmene eller silikon på listene, må dette totalt vekk. Du kan bruke en " alt i et rensk" til interiør eller i utgangspunkte en såpe som ikke inneholder silikon. E39'n jeg hadde , vasket jeg ned med litt salimiakk (halv kork til 5 liter vann) Funket fint, men da må listen behandles godt med gummi pfledge etter på. Salmiakk er drøyt, men var det enste som fikk bukt på problemet. (listene var insatt med silikon fra tidligere eier ) https://bilpleiekongen.no/produkt/seleclean-interiorpakke/ https://bilpleiekongen.no/produkt/pakke-grundig-interior-rengjoring/ Bare sjekk hvorvidt de har silikon i seg eller ei Endret September 16, 2015 av Torkild BimmerFan! reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet September 17, 2015 Forfatter Skrevet September 17, 2015 Takk for svar! Får bare håpe at BMW fikser turbo-ulyd og knirkingene på garantien Mvh
Torkild Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Det bør de. Er en dyr bil som skal skille seg ut som vensentlig bedre bygd en eks. Toyota avensis , Golf 5, audi A4, Mercedes C-klasse eller en sleten Honda accord ano 2004
BimmerFan! Skrevet September 18, 2015 Forfatter Skrevet September 18, 2015 Helt enig! Selv så forventet jeg MYE bedre av en slik BMW. Min gamle Audi A6 var helt super når det kom til innvendig knirk osv. Torkild reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Skrevet Desember 3, 2015 Oppdatering !Har nå vært hos bilsalongen og de tok en prøvetur. De konstaterte med engang at turbo må skiftes og at den ristinga/duringa kommer i forbindelse med at turboen ikke klarer å regulere trykket ordentlig, dette skulle de selvsagt ta på garantien. Det med knirkete sjåførsete skulle de ta å smøre opp, sånn at knirkingen forsvinner. Det fikser de i forbindelse med turboskift om 2 uker. Vindsusen var visst normal.Må bare gi bilsalongen ros for meget god kundeservice og dyktige mekanikere Ikke nok med det fikk jeg låne en 730D F01 når bilen var inne til sjekk av turbo, makan til flott bil har jeg ikke vært borti før. Meget gode komfortseter og for en herlig elastisk R6 motor. Dessverre knirket sjåførsete på den, noe som tydeligvis er en normal feil på BMW. Litt vindstøy her og der var det også, men alt i alt en meget god bil med god komfort Dette blir garantert min neste bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå