Gå til innhold

Ny bil: 523iat E39 prosjekt med høy km

Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, det har vi faktisk i vår 528i og :lol: Bad-ass fjernkontroll med uttrekkbar antenne.

Tenk deg a. Stå der i 1999 og rope kjøpsordre på tvilsomme IT-aksjer inn i Nokia 6110`en din, mens du kikket ut av kontorvinduet på din nye, vasse 5-serie før du som en kontorlandskapets James Bond resolutt dro opp antennen og pekte mot bilen og forlangte motorvarme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksoslekkasjen kan jeg nesten garantere kommer i skjøt mellom manifold og mellomrør. Har hatt dette på samtlige av mine Bmw'er (tilogmed syvern) og her er det bare å bytte pakning og ha på masse eksospasta. I verste fall kjører du dobbelpakning vis det har "svidd" seg en vei ut.

Dette var faktisk helt riktig. Suste ut til Bilens Eksosanlegg og ba dem se på det, så jeg fikk tatt en kikk under bilen samtidig. Litt olje under bilen. Usikker på om det er fra motor eller servo, da servotanken har den standardsvettingen. 

Skulle ha ca tusenlappen for å bytte begge pakninger og oppheng. Det er det verdt, så jeg slipper å bytte faenskapet selv liggende på gaten under bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var faktisk helt riktig. Suste ut til Bilens Eksosanlegg og ba dem se på det, så jeg fikk tatt en kikk under bilen samtidig. Litt olje under bilen. Usikker på om det er fra motor eller servo, da servotanken har den standardsvettingen. 

Skulle ha ca tusenlappen for å bytte begge pakninger og oppheng. Det er det verdt, så jeg slipper å bytte faenskapet selv liggende på gaten under bilen :)

Hehe, kjekt når biler har gjengangere så vet man på forhånd hva som er gale :)

Ang olje lekkasje holder jeg en knapp på bunnpanne-pakning. Dette er en billig ting å fikse, men tar masse tid på disse. Her må du enten løfte motor eller senke hele travers for å få av bunnpanne. Skal til med denne jobben på fruen sin snart (når jeg orker.. :lol: ) da den svetter litt.

Har gjort dette på E38'n samt alle mine tidligere BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see! 

Jeg tviler på at det blir det jeg fikser først, men skal ta en kikk under bilen og gå over litt ting. 

Tipper jeg begynner med tårnlagere til helgen og får et litt generelt inntrykk av bilen under samtidig. Skal claye og polere bilen til helgen og, så den ser litt bedre ut. Skal få tatt litt mer bilder da! 

Det blir antageligvis å lakkere den opp etterhvert, men i første omgang må jeg se på hvordan jeg får stoppet rusten som er fra å utvikle seg fra overflaterust til gravrust :)

Hvor får jeg tak i ok fjærklemmer? Hva trenger jeg ellers, bortsett fra selve tårnlagerne, som kan være greit å bytte i samme slengen? 

Bytter skiver foran samtidig, for de ser modne ut for utskiftning. 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er mange tråder på dette, men jeg klarer ikke helt finne et klart svar. 

Hva kan jeg gjøre med anlegget i min bil. 666 Business Radio og 677 Hifi Professional (DSP). 

Jeg har ikke CD-skifter, jeg trenger vel det for å koble til aux? Har CD-skifter inngang på baksiden, but that is it! 

Hvordan er DSP-anlegget styrt? Displayet i bilen gjør jo veldig lite, men er hjernen til anlegget i bagasjerommet eller i CD-spilleren på disse anleggene? 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det renner ut er det ikke verre enn å etterfylle en gang i blandt :)

Jeg har brukt Bilxtra sine med godt hell før. Bare ikke kjøp de billigste på biltema (med sånne enkel-kroker) for de er jaggu livsfarlige.

Har du et bilde av riktig type? Biltema, Torshov Bilrekvisita og Bilxtra sine så til forveksling like ut. 

Virker som det sitter ganske harde dempere på bilen. Men det gjør egentlig ikke all verdens. 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble daily driver fort detta heran.

Men mistenker at batteriet kan byttes. Går fort tom for strøm med bare tenning på og er litt juletre i dashbordet hvis den har brukt strøm uten motor i gang. Startet i sted og da var det sentrallås - krøll, lys bakfeil i dashbordet og melding og feil på luftfjæring. Fem min kjøring og alt var borte. Kjørte med diagnosen på og ligger på 13,7-13,9 på spenning når jeg kjører

post-51718-0-94304600-1443023565_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...