mr.ben Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 (endret) ... Endret November 25, 2015 av mr.ben
TRF Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 auch. Tja, det kan jo være at en tidligere eier eller mekaniker har sett at noe begynte å løsne, og fjernet selve plata på de to aktuelle..
Kennethe34 Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Om den sviver som den skal har dere hatt FLAKS! Fjern de, så er det bare å kjøre videre
mr.ben Skrevet September 21, 2015 Forfatter Skrevet September 21, 2015 (endret) ..... Endret November 25, 2015 av mr.ben
Kennethe34 Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Hvilket diagnoseutstyr har du? Er den dysa som er utfor verdien på samme sylinder som der det mangler spjeld? Isåfall er det ikke usannsynlig at motoren har fått skader innvendig dessverre. De aller fleste som "spiser" swirlflaps får skader (banker skeive ventiler osv), men har også vært borti ett par biler det det har gått bra.
mr.ben Skrevet September 21, 2015 Forfatter Skrevet September 21, 2015 Lånte et fra et lokalt verksted, det glemte jeg faktisk å sjekke, men når vi kjørte liv data på den leverer den dysa feil verdier
sondre Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Ikke for å helle salt i såret, men på vår 525dat e39 så var det ved service en som manglet, og to andre var løse, så verkstedet fjernet alle 5 som var igjen. Slet rett før det en liten periode med ujevn gange som gikk over av seg selv. Men etter noen få måneder så stoppet motoren og det ble konstantert en defekt sylinder... Kjøpte brukt motor og der var SwirlFlaps ene allerede borte takk og lov. Så skal ikke påstå at det vil skje med din, men hos oss så tok det litt tid, men til slutt ble motoren ødelagt, så det kan kanskje være lurt å sjekke lenger inn mot sylinderen der hvor sf'n manglet i tilfelle den ikke har kommet gjennom og fått ødelagt noe enda, er dyrt å bytte motor...
mr.ben Skrevet September 21, 2015 Forfatter Skrevet September 21, 2015 (endret) ....... Endret November 25, 2015 av mr.ben
Emilsen Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Det du har skiftet er ofte ting man flytter over fra gammel til ny motor da. Men fortsatt utrolig kjedelig med motorhavari, hadde havari på min Saab 9-5. Kom "relativt" billig unna med 18 000 for oppgradert motor, ny turbo og motorbytte.
TRF Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Også kommer det vakre med at folk stoler på diagnoseapparat uten egentlig å skjønne hva som står der. Det som står på dyser er "korreksjonerverdier". Hva betyr det? Jo motor måler spesifikk akselerasjon på hver sylinder. Dersom den er utenfor, må den korrigere innsp mengde på denne. Dette kan være pga dårlig dyse, men det kan også like gjerne være pga litt dårligere komp.... Morty999 reagerte på dette 1
mr.ben Skrevet September 22, 2015 Forfatter Skrevet September 22, 2015 forstår det, trf racing, det som er litt merkligt her er at den tuller på en annen sylinder en di to det mangla swire flaps på
mr.ben Skrevet Oktober 1, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2015 liten oppdatering her, har bytta to dyser nå og bilen går som en drøm, får jo bare vente å se om det holder seg, isåtilfelle har det vel vært gullflax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå