Gå til innhold

X5 E70 Elektronisk peilepinne

frodekrs
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan virker denne "peilepinnen" på en 2011 x5? Er dette en sensor som måler nivået eller må man kjøre litt for at denne skal vise rett?

Jeg var og fikk skiftet olje på bilen, verkstedet tappet av gammel olje og fylte på så mye der skulle vere. Etter noen dager sjekket jeg olje nivået og da viser den elektroniske måleren at der er for mye olje. Reiste innom verkstedet som byttet og fikk dei til og tappe av litt. tappet av 0.5liter. så fikk jeg med litt olje visst måleren viste forlite etter ei stund. men den viser fortsatt at det er for mye olje. Kan det ta litt tid før denne blir rett eller er der fortsatt formye skal tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt: på målern viser det så langt opp "streken" går. den går bare til litt over max. så veit ikke hvor mye formye der egentlig er. Der står at der er for mye og bør sjekkes på verksted. 

hmm.. da må jeg lete etter peilepinne. Han på verkstedet me sa det var litt vanskli på desse bilene siden der ikke var peilepinne. så dei måtte tappe av all oljen og fylle på så mye der skulle ver. så måtte jeg kjøre litt med den og se om der var for mye eller forlite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...