frodekrs Skrevet September 22, 2015 Share Skrevet September 22, 2015 Hvordan virker denne "peilepinnen" på en 2011 x5? Er dette en sensor som måler nivået eller må man kjøre litt for at denne skal vise rett? Jeg var og fikk skiftet olje på bilen, verkstedet tappet av gammel olje og fylte på så mye der skulle vere. Etter noen dager sjekket jeg olje nivået og da viser den elektroniske måleren at der er for mye olje. Reiste innom verkstedet som byttet og fikk dei til og tappe av litt. tappet av 0.5liter. så fikk jeg med litt olje visst måleren viste forlite etter ei stund. men den viser fortsatt at det er for mye olje. Kan det ta litt tid før denne blir rett eller er der fortsatt formye skal tru? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet September 22, 2015 Share Skrevet September 22, 2015 Er det ikke manuell peilepinne i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet September 22, 2015 Forfatter Share Skrevet September 22, 2015 nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet September 26, 2015 Forfatter Share Skrevet September 26, 2015 Bør jeg tappe av mer eller kjøre litt til og se om den forandrer seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Hva mener du med for mye og for lite? Nivået må ikke være akkurat på streken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 De fleste har peilepinne, den er bare vanskelig å se. Her på en 35d: http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e70-forum/38061d1259306247-elusive-2010-x5-35d-dipstick-dipstick.jpg Her en 30d: http://i1118.photobucket.com/albums/k610/GryphonDigitalArt/X6/9a813757.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet September 26, 2015 Forfatter Share Skrevet September 26, 2015 awt: på målern viser det så langt opp "streken" går. den går bare til litt over max. så veit ikke hvor mye formye der egentlig er. Der står at der er for mye og bør sjekkes på verksted. hmm.. da må jeg lete etter peilepinne. Han på verkstedet me sa det var litt vanskli på desse bilene siden der ikke var peilepinne. så dei måtte tappe av all oljen og fylle på så mye der skulle ver. så måtte jeg kjøre litt med den og se om der var for mye eller forlite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 26, 2015 Share Skrevet September 26, 2015 Dette var vel ikke merkeverksted? Har skrudd på en del x5 og har enda ikke sett en diesel uten peilepinne (som jeg kan huske). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet September 26, 2015 Forfatter Share Skrevet September 26, 2015 var hos NAF... skal leite etter peilepinne i morga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet September 26, 2015 Forfatter Share Skrevet September 26, 2015 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_x5-e70n-suv-x5_30dx/motordeler-motor-etk_motor-11_4230 nr 14 kan jo se ut som en peilepinne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Arild Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 Peilepinnen er langt nedi. Vanskelig å se, men den er der slet selv med å finne denne. bruk lykt så ser du en liten tapp nede på bunnpanna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 Jeg har peilepinne på min x5 2011 mod 3.0d så du har den også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet September 30, 2015 Forfatter Share Skrevet September 30, 2015 jada jeg har peilepinne ja. Fannt den. rart ikke dei på NAF visste det da. Var fortsatt over max med olje ja, så skal få tappet av litt så blir det vel bra:) takker for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå