DanielNE Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 Hei. Hadde en 328i e36 coupe. Jeg lot noen andre kjøre. Og den persjon vraka bilen. Og nå vil jeg ha penger. Og pensjonen mener at bilen ikke var verdt mer en 30k og hevder at det er mye og ha på bilen. Så lurer på hva dere mener bilen var verdt. Og om det er realt at jeg krever 30.000kr av denne persjonen Bilen er en original 1995 e36 328i coupe. Km stand: 255.000. Motoren gikk som en drøm girkassa var tight. Ingen klunkelyder. Eneste var at bak fjærene var slitte så hjula tok oppi med folk baki. Ellers var det lit rust på hjulbuene bak. Ellers var det meget lite. Utstyrsliste: Før ulykke: . Etter: Sent from my SM-G920F using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 Jeg mener at bilen er verdt 35-40 000,- pga. alder, km. stand og bildene du fremviser i tråden. Din affeksjonsverdi til bilen syntes jeg ikke du skal ta med i beregningene, siden du først og fremst faktisk lånte bort bilen og utfallet av dette måtte du ta med i betraktning. Veldig synd og se en original E36 328i coupé så ødelagt. Dette er min subjektive mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 40-45 muligens? Du kan kanskje foreslå at personen skal skaffe deg en tilsvarende bil istedet? Ber du om penger så får du ofte mindre enn du potensielt hadde solgt bilen for også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 40-45 muligens? Du kan kanskje foreslå at personen skal skaffe deg en tilsvarende bil istedet? Ber du om penger så får du ofte mindre enn du potensielt hadde solgt bilen for også. Absolutt. Hadde ikke tatt ei krone under 45 000,- Eller gjør som det blir sagt, be om at tullingen som vraka bilen din finne en lik... Uten at jeg burde uttale meg da jeg ikke vet hva som har skjedd, ser det etter skadene å bedømme, ut som det er kjørt helt villmann... Hvis så er tilfelle fortjener han å svette litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielNE Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Ja helt enig med dere. Det kanskje ikke dumt og be om en tilsvarende bil i stede. Ja bilen var vel kanskje ikke verdt mer en 40-45, men i mine øyne var den jo selvfølgelig verdt mye mer haha Tusen takk for svar folkens Sent from my SM-G920F using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Du må vel først og fremst forholde deg til forsikringsselskapet ditt, og dersom du skulle mene å lide noe tap utover dette så får du kreve vedkommende for erstatning med bakgrunn i det økonomiske tapet du har lidd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Men hva er sannsynligheten for at han har full kasko på en 95modell e36 da? Mine svar er i hvert fall med grunnlag for at han ikke får tilbake noe fra forsikringsselskapet. Gjør han det er det noe helt annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielNE Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Får ikke igjen noe av forsikringsselskapet da jeg kun hadde delkasko. Det dekket vist nok ikke saker som dette.. Ja.. alt prøvd på en veldig venlig måte. Men vedkommende mener bilen ikke var verdt 30.000,-. Og mente det at siden jeg har en bil til og beholdte fører kortet. (Enda h*n kjørte). Så har h*n ikke tenkt til og betale en krone. Siden h*n mente det var et uhell. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielNE Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Men hva er sannsynligheten for at han har full kasko på en 95modell e36 da? Mine svar er i hvert fall med grunnlag for at han ikke får tilbake noe fra forsikringsselskapet. Gjør han det er det noe helt annet Er nettopp det. Skal si dere det at fullkasko på en e36 328i coupe er mye dyrere en det jeg har råd til.. ;p Sent from my SM-G920F using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 (endret) Godt poeng - har aldri hatt bil uten fullkasko selv så den problemstillingen tenkte jeg ikke på. Det du må gjøre er å få en objektiv verdivurdering av kjøretøyet fra en uavhengig tredjepart og be vedkommende erstatte denne summen (minus vrakpant). Du må selvsagt kunne påvise at skaden er voldt ved en uforsvarlig adferd fra skadevolders side for å få erstattet ditt tap. Dersom vedkommende ikke vil erstatte ditt tap ville jeg tatt kontakt med advokat. Endret Oktober 2, 2015 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Og slik jeg har forstått det, er det nettopp det han ønsker av oss her inne på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Klart det var et uhell. Regner med h*n ikke gjorde det med vilje. Men h*n er like erstatningsansvarlig i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielNE Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Og slik jeg har forstått det, er det nettopp det han ønsker av oss her inne på forumet Ja nettopp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Etter skadene å bedømme ser det vel litt ut som ett selvforskyldt uhell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielNE Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Klart det var et uhell. Regner med h*n ikke gjorde det med vilje. Men h*n er like erstatningsansvarlig i mine øyne.Ja er akkurat det. Ødelegger man noe man ikke eier selv. Så er det jo bare vanlig folkeskikk og gjøre opp etter seg mener nå jeg Sent from my SM-G920F using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå