Odd-Arild Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Noen som har noen tips til valg av Nye sommerdekk ? X5 E70 Har nå 315/35 R20 bak og 275/40R20 fremme. Yokohama Dekk. Disse dekka er veldig "kantete" og sporer vanvittig mye. Noen tips til andre dekk som ikke sporer noe særlig ? Alle tips mottas med stor takk Begynner å bli rimelig drittlei å holde rattet fast så jeg ikke ryker I grøfta hehe (for å sette det litt på spissen)
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Skrevet Oktober 1, 2015 Jeg bruker og har brukt tidligere Michelin PS2 og PS3, rimelig godt fornøyd med disse dekkene mht sporing. Ellers få de topp karakter fra min side! Nå er jo ikke veien i Trondheim noe særlig bra, så sporing får man uansett!
Clevion Skrevet Oktober 2, 2015 Skrevet Oktober 2, 2015 Prøv å øke lufttrykk litt, det hjalp for min del med de elendige veiene her jeg bor. Kjører 2.7b foran og 3.2b bak, på 245/35/19 og 275/30/19.
frodekrs Skrevet Oktober 2, 2015 Skrevet Oktober 2, 2015 (endret) Kjører med Dunlop quattromax eller ka dei heter. Sporer også veldig. (kjører mye luft, men fortsatt en del sporing) Har hørt flere med E70 og denne dimensjonen gå over til nankang pga sporer ikke. (ikke testet desse selv) Endret Oktober 2, 2015 av frodekrs
Odd-Arild Skrevet Oktober 6, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2015 Hvordan vil dette med å øke luft trykket påvirke 4 hjulstrekken? Ja jeg har også hørt noe ang Nankang.
Otis Skrevet Oktober 6, 2015 Skrevet Oktober 6, 2015 Lufttrykk har ikke noe med 4 trekk å gjøre, såfremt du beholder samme differansen mellom foran og bak, som det står i B stolpen. Du kan jo i teorien ha 0,5 bar bak og 3 bar foran og da får du jo omkrets differanse og da kan 4 trekk ikke like det.
Eirik Viste Skrevet Oktober 6, 2015 Skrevet Oktober 6, 2015 Noen som har noen tips til valg av Nye sommerdekk ? X5 E70 Har nå 315/35 R20 bak og 275/40R20 fremme. Yokohama Dekk. Disse dekka er veldig "kantete" og sporer vanvittig mye. Noen tips til andre dekk som ikke sporer noe særlig ? Alle tips mottas med stor takk Begynner å bli rimelig drittlei å holde rattet fast så jeg ikke ryker I grøfta hehe (for å sette det litt på spissen) Yokohama er jo topp dekk. Du har jo rimelig god bredde på dekkene dine. Er innpresset på felgene også annerledes slik at dekkene går enda lenger ut i bredden enn originalt innpress? Det bidrar jo til økt sporing. Har du kjørt med samme dimensjon dekk før på de samme felgene uten å ha sporing? Har aldri kjørt X5, men erfaringer jeg har hatt er at hvis det er litt slakk i casterstagforingene og kanskje litt i styrestagene, så får en fort problemer med sporing. Ellers så tror jeg ikke Nankang kan måle seg mot dekkene til Yokohama eller Michelin. Kanskje har de laget bedre dekk nå, men før var Nankang dårlige. Kjøpte en gang et interiør av en "villmann" i Tyskland. Han sverget til Yokohama Advance Sport og hadde testet mot omtrent alle andre dekk. Han elsket å kjøre i regnvær grytidlig om morgenen, og kjørte opp mot 290 km/t selv i regnvær Eirik.
Odd-Arild Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2015 Det er orginal BMW. De blir levert med 2 forskjellige oppsett. Dette er ett av oppsettene. Bilen har vært inne å sjekket alt. Opphengsarmen ble byttet. Ellers var alt helt topp. Jeg har vanskelig for å tro at disse ble solgt med en slik enorm sporing. Dekka er veldig "kantete" så jeg tenker at dekka her er problemet.
plugg69 Skrevet Oktober 13, 2015 Skrevet Oktober 13, 2015 Vredestein ultrac vorti på min, 295/30-22 og 335/25-22, sporet ikke nevneverdig før dekkene begynte å bli slitte.. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå