Gabz Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Hei! Vurderer halvveis å kjøpe en bil som har et merkelig problem. Den hopper ut av 3. gir hvis man ikke har gassen inne, men den holder seg der om man gasser, uansett hvor mye eller lite. Er snakk om en pre-face E39 520i med manuell kasse. Noen som aner hva dette kan være? Må kassa byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Er det noke ulyder? Har kassen magnet under så du kan sjekke for spon? Tenker at ein har vert godt brutal med 3 giret her og det har gått utover eit tannhjul i værste fall. Sent from USS Enterprise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Har ikke vært og sett eller prøvd den enda, så jeg aner ikke. Bare lurer på hva mulighetene er. Vet ikke om jeg gidder å vurdere den om det må byttes kasse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Kan være giroverføringa, men antaglivis girvelgeren i kassa. Sikkert greiest og billigst å bytte kassa i så fall. Lett å ta clutch i samme slengen da også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Hmm, okei. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 1. og 3.gir får gjerne mest og/eller hardest bruk, så disse slites vanligvis kjappere. Har kjørt en del E36er med dette problemet. 3. gir på min tidligere 318is coupe vat helt lik som du beskriver og da fant jeg meg en brukt kasse til ca 500 og klasket den rett på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Mye jobb å bytte kasse på de her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 (endret) Kommer an på om du har tilgang til løftebukk e.l., girkassejekk e.l. og et ekstra sett med hender. Ville også byttet clutch, trykkplate og utløserlager i samme slengen. Ikke minst girkasseoljen. Det er ganske rett frem. Løsne mellomaksel og litt mikkmakk rundt kassen, så er det bare å skru ut boltene som holder kassen mot motoren. Det kan være veldig knotete og her er det greit med et godt skrallesett og mange forlengere. Hehe. Hvis du ikke har gjort det før, går det fort 10-12 timer. Sikkert en del mer om du tar alt på bakkeplan. Girkassejekk og ekstra hender kommer godt med når kassen skal av og på. Fort gjort å skade startmotor eller deler på denne, så blir den ødelagt eller får skrapelyder når du starter bilen. Hehe. Men det er ikke noe skummel eller komplisert jobb. Er ikke helt sikker på clutchen på disse, men på M54 er det påkoblet en dings som holder riktig spenn for montering, så da blir det litt køddete å sentrere. Sentreringsverktøy får du billig på biltema, og det er bare en metallpinne med utskiftbare endestykker. Stapp den inni hullet ved svinghjulet og så lirker du clutchen i senter. Endret Oktober 2, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Ah, okei. Tusen takk for informasjon, da vet jeg det til neste gang! Tror ikke jeg gidder det på denne om det er så mye tid og energi i den ene tingen. Er litt småplukk ellers også, pluss kjedeligste interiøret på markedet og lite utstyr. Bilen ser bra ut utvendig men blir nok ikke verdt det. Får ha den i baklomma om jeg ikke finner noe annet framover og jeg får den veldig billig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Forståelig Lykke til videre. Glad jeg er ferdig med E39 jakten selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Veldig fram og tilbake her, da jeg muligens kan få den til en veldig grei pris.. Hmm. Jeg får se Takktakk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sørensen Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Veldig fram og tilbake her, da jeg muligens kan få den til en veldig grei pris.. Hmm. Jeg får se Takktakk! ny kasse får du jo fra 500 Ga 1000kr selv når jeg skifta kasse på min e39 når 3'de giret røyk, byttet kasse på rundt 4-5 timer, aldri byttet kasse før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Ja, vurderer det. Har en kompis som har verksted og kunnskaper også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Hovedproblemet er dritkjedelig interiør og null utstyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sørensen Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Hovedproblemet er dritkjedelig interiør og null utstyr.. får du den billig nok så er det jo bare og skaffe bedre interiør og ettermontere litt utstyr evt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå