Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Thundercoil skrev:

Høres ut som en plan! :) Har en lignende kamp med tåkelysene på E39. Óg med ABS for den saks skyld. Hehe
Neste eier er nok veldig heldig, men får håpe du beholder den en god stund selv :) 

Ja,små ting som feks det du referer til,er fryktelig plagsomt .

Trøsten er at som regel er det en fille feil og lett og fikse.

Og det med panorama ,hsr jo fått mye pepper?

Men mye av grunnen til at disse gårci stykker ,er nettopp pga de ikke blir brukt.

Det går tørt og glideskinner ,virer osv setter seg ,og når da man skal bruke det at skogen.

En annen kombinasjon er hvis drenering er tett,da vil vann renne ned i skinner og bevegelige deler ruste fast.

Men det skal denne bilen slippe,for her er drenering sjekket og vil bli tatt opp hver vår og høst ,sånn at takluke kan brukes.

For takluken er jo så stor at neste gang kongen kommer til Arendal,skal han få lov til å låne bilen og stå rett opp og vinke 

til folket gjennom taket.

Tror pinadø der er plass til Sonja,Ari og Mette Minus og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart :) Førevarprinsippiet kan være en god ting. Haha. Når det kommer til kongefamilien, så fortjener de ikke å stå i bilen din. Ser de har ditchet BMW og gått for lang Audi :P Men får du plass til Erna, så blir jeg imponert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thundercoil skrev:

Helt klart :) Førevarprinsippiet kan være en god ting. Haha. Når det kommer til kongefamilien, så fortjener de ikke å stå i bilen din. Ser de har ditchet BMW og gått for lang Audi :P Men får du plass til Erna, så blir jeg imponert! 

Da må jeg smøre Erna inn med Zalo først og tre hun ned ovenfra,ja da skal det gå :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa igår,skulle jeg på trass kjøre rundt med begge lukene på tilt idag

Og det er gjort,Sååå fuckings deilig å ha iorden :).

Har trykket så mange ganger nå at tror nesten jeg har fått senebetennelse.

Nå er det bare: Swoopp,begge igjen og ligger perfekt .

La det vedvare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her i sørøst fikk seg en overaskelse værmessig idag.

Og som de fleste ,hadde jeg sommerdekk på begge bilene.

Sa til kona at her var det bare å kjøre for det ville ikke legge seg...Kremt..;) 

Uansett,hun tuslet avgårde på sommerdekk og det skulle vise seg at alle veier var det kaos.

Lang historie kort hun kom seg frem og jeg spurte hvordan det gikk.

Hun kunne fortelle at bilen virket bedre og komme frem med enn med pigghjul :)

Kanskje jeg må ha Pilot pluss sommerhjul isteden for Hakka pigg?

Neida ,etter en test kunne jeg bekrefte at bilen er selfølgelig sklien på vinterføre med sommerhjul .

Hvem hadde trodd jeg skulle ta et bilde i April med snø i bakgrunn:

20160425_201659.jpg

Uansett når det snakkes om vinter,

Jeg har jo somsagt kjørt Hakka pigg med 18 og 40 profil.

Synes ikke dette funket for min del.

Bilen føltes sklien og lå oppå snøen.

En kompis  ringte og sa han hadde noen hjul som fulgte med en bil han hadde skaffet.

Disse ville han ikke ha og lurte på om jeg ville se på dem.

Og jadda,akkurat sånne har jeg lett etter.

16 toms original hjul med masse gummi,perfekte vinterhjul for meg.

Bilde

20160425_201637.jpg

Disse var helt strøkne og ikke nok med det,to av dekkene var som nye med pigg og de to andre helt greie,men byttes ut til høsten.

Disse betalte jeg omtrent ingenting for.

Skal bli deilig å gå neste vinter i møte med gummi og pigg med den dimmensjonen jeg liker på vinteren :)

Nå har jeg ett sett med sommer og vinterhjul og Hakka 18 ryker på Finn.no snarest.

Og takluken?

Fungerer perfekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21. april 2016 at 8.20, Thundercoil skrev:

Helt klart :) Førevarprinsippiet kan være en god ting. Haha. Når det kommer til kongefamilien, så fortjener de ikke å stå i bilen din. Ser de har ditchet BMW og gått for lang Audi :P Men får du plass til Erna, så blir jeg imponert! 

Bare for å pirke litt så har kongehuset ikke droppet BMW. De har aldri hatt noen BMW som offisiell bil, den nye Audien erstatter en gammel Cadillac limo de har hatt siden 90 tallet. Kongens egen privatbil er fortsatt en BMW F01 7-serie :) 

Skal forøvrig bli spennede å se hva dine erfaringer blir med disse nye dekkene Jan. Men jeg anbefaler å bytte alle fire med Hakka R2 piggfri, jeg garanterer personlig at du blir fornøyd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som du skriver F90 det med kongen og Bmw.

Vet og at Kongen / familien disponerer en sikkert topp utstyrt x5.

Felgene ja,en ting er sikkert at nå skal det bli godt og ikke ha "flytefølelsen" lenger.

225- 55 16 rein feit gummi skal det brukes nå,så får heller gubbestuken være vinterhalvåret.

Sånn som det var i vinter,valgte jeg heller  e34en vinterstid.

Bedre å komme frem med osv.

Uansett er det heldigvis lenge til vinterhjul skal på og takk for det.

Tenkte jeg skulle polere bil så fort været melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme 16 toms hjul som jeg har på vinteren det der. Syns de er litt vel gubbete på min, så jeg vurderte egentlig å bytte de ut i 17"

Men vil tro at de kan se bedre ut på m-sporten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, T.H.O skrev:

Samme 16 toms hjul som jeg har på vinteren det der. Syns de er litt vel gubbete på min, så jeg vurderte egentlig å bytte de ut i 17"

Men vil tro at de kan se bedre ut på m-sporten din :)

De kan nok virke gubbete men jeg er nok også litt gammeldags. :)

Synes det er greit med litt kjedelige felger om vinter .Da er det jo gøyere med sommerfelger som ser bedre ut på bilen 

når den tid kommer .:) 

Som sagt så likte jeg ikke disse 18 toms vinterhjulene.Ble for sklient.

Så er det noen som vil kjøpe Hakka med pigg 245-40x18 med masse mønster og pigg,si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sveigis skrev:

De kan nok virke gubbete men jeg er nok også litt gammeldags. :)

Synes det er greit med litt kjedelige felger om vinter .Da er det jo gøyere med sommerfelger som ser bedre ut på bilen 

når den tid kommer .:) 

Som sagt så likte jeg ikke disse 18 toms vinterhjulene.Ble for sklient.

Så er det noen som vil kjøpe Hakka med pigg 245-40x18 med masse mønster og pigg,si ifra.

De vil nok ta seg bedre ut på din som er m-sport, så det blir nok bra.

Jeg hadde egentlig vurdert større hjul til vinteren, men må revurdere det skjønner jeg. Orker ikke at det er for sklient 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett de på bil med m sport ,og det ser helt greit.

Det er sikkert ingen problem med store hjul men 245 og pigg ,var ikke min greie.

Nå blir det 225-55x16 vinterhjul.Er sikker på jeg får en annen bil til vinteren.

Uansett nå skal sommerdekkene og sesongen nytes nå.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...