Rhavn Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Hei, har en e39 520 touring 2002 modell. M54 maskin. Jeg har fått opp følgende feilmeldinger : E4 fueltrim bank 2, permissible range exceeded. E3 fueltrim bank 1, permissible range exceeded. F2 misfire cylinder 5 F3 misfire cylinder 6 F1 misfire cylinder 4 Har funnet ut at det er vakumlekasje en eller annen plass. Noen tips om hvor det mest sannsynlig er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) Belgen mellom inntaket og innsuget? Øøøhhh... Det ble vel litt feil. Det er nå uansett den der belgen med bøy og rifler på seg. Endret Oktober 16, 2015 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) Er ein gjenganger den som Otis nevner ja, går inn frå filteret til under innsuget.Blar du litt ned på siden her får du opp litt bilder http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=897616"Lower Intake Boot" Endret Oktober 16, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2015 Takk for svar. Godt muligt det er enten lower intake boot eller den øvre booten. Noen som vet hvor jeg kan få tak i desse delene? Kan også nevne at jeg hører en sterk suselyd ved tomgang. Spesielt når jeg gir litt gass, da er det tydelig en suselyd fra insuget en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e46-touring-320im54/etk_delekatalog-innsproytning-13_0905 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2015 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e46-touring-320im54/etk_delekatalog-innsproytning-13_0905 Hmm, får ikke dette til å stemme. Linken der er til e46. Der mangler den boksen under øvre belg. Stemmer ikke dette? Eller er de like? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Var linken til min bil ja, samme motor. M54B22 Skulle kanskje ha nevnt det jaSkal ikkje være forskjell med samme maskin mellom modeller meiner eg?Du kan finne på ditt eget reg.nr visst du vil sammenligne.Gå innpå EKT og velg innsprøytning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2015 Virker som det er resonator på min og ikke din, ut i fra tegningene på gs bildeler vertfall. Bestiller uansett med uttak for resonator, siden jeg har det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2015 Før jeg bestillte nye belger, gikk jeg ut å demonterte de som står på motoren nå for å forsikre meg om at det var det som var årsaken til vakumlekasjen. Viste seg at belgene var i god stand uten noen form for sprikker eller lignende. Hva kan være årsaken da? Disa ventilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Oktober 17, 2015 Share Skrevet Oktober 17, 2015 (endret) Disa ventilen er veldig enkel å demontere så lenge du har T40 torx liggende, denne kan du ta ut på 5 min og sjå på sjølv EDIT: https://www.germanautosolutions.com/diy_tech/disa_repair_kit/m54_disa_kit_diy.phpEinaste eg ser på denne er O-ringen ytterst. Ellers så nevner trinn 3 noke om vakuum lekkasje Endret Oktober 17, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 17, 2015 Share Skrevet Oktober 17, 2015 Sjekk blindpluggen på innsuget innerst mot torpedo veggen. Den er av gummi og hvis den sprekker får du slike koder som nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Oktober 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2015 Takker for tips. Fant en råtten vakumslange i forkant av motoren oppforbi eksosmanifolden. Tror det har med SAP å gjøre. Slettet feilkoder og har ikke komt tilbake enda. Brukt bilen i hele dag. Men skal sjekke overnevnte tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Oktober 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2015 Sjekk blindpluggen på innsuget innerst mot torpedo veggen. Den er av gummi og hvis den sprekker får du slike koder som nevnt over.Er denne lett å komme til? Må jeg av med et par deksler? Sliter Fremdeles med de samme feilkodene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 19, 2015 Share Skrevet Oktober 19, 2015 (endret) Er denne lett å komme til? Må jeg av med et par deksler? Sliter Fremdeles med de samme feilkodene.... Nei, denne kommer du til uten å demontere noe som helst. Det er nr 19 på dette bildet. http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-touring-520im52/motordeler-motor-etk_motor-11_2195 Endret Oktober 19, 2015 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Oktober 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2015 Såg ikke noe feil med denne blindpluggen heller. I tillegg så har det begynt å hyle ved multireima... Regner med det er et løpehjul som lager ulyd, men bør jeg skifte alt av strammere og hjul? Eller er den et typisk løpehjul som ryker oftest? Angrer på at jeg kjøpte denne bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå