Gå til innhold

Kan servicehistorikk skaffes på verksted?

SveNor
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en 2010 modell BMW som skal ha fulgt alle servicer. Jeg stoler på selgeren, men han kan ikke finne serviceheftet og har ikke tatt vare på kvitteringer.  Selgeren er svært troverdig og jeg har ingen problemer med bilen. Men jeg vil jo gjerne ha dokumentert servicehistorikken. Finnes den noe sted hos BMW ....? selv om eier har hatt service på flere verksteder / private verksteder?... Ligger noe i datahjernen på bilen?  Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ikkje heilt bra ut dette her, men har han virkelig lyst til å få dette etterdokumentert så rekner eg med ein mail til dei evt verkstedene kan vere veien å gå. Spørst jo om då selger faktisk vil dette?

For å få det til å gå litt kjappere kan du bare ringe inn og få muntlig bekreftelse. Du må gje dei reg nr og navn på bileier så skal dei finne all sin historikk.

Han må da kunne klare å hoste opp navnene på verkstedene han har brukt? :P Bilen er jo tross alt bare 5 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er eier av bilen får ikke du ut service historikk på bilen.

Men som Sammyen sier, han som selger må jo huske på verkstedene har har brukt for enkelte ting?

Og han selv kan jo da skaffe historikken.

Jeg hadde aldri kjøpt den bilen uten dokumentasjon, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en 2010 f10 520d som ikke hadde servicehefte. tidligere eier sa at det ikke var vanlig å ha servicehefte lenger.Jeg syntes det var rart og ringte bavaria og spurte om dette var fakta.De bekreftet at det er vanlig å ikke ha servicehefte nå til dags. Jeg fikk ikke utskrift av servisehistorikk selv om jeg hadde kjøpt bilen.Jeg måtte kontakte

tiligere eier som deretter måtte få utskrift av servicehistorikken og sende meg den. Alle servicer var fulgt og alt var i orden.Bilen går som en klokke fortsatt og jeg  er kjempefornøyd.Skal sies at alle servicer og verkstedbesøk er gjort hos bmw.Og bilen ble kjøpt ny hos bmw

Endret av duglas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...