Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gul motorlampe begynte å lyse. Sjekka kjølevæskenivå. Det var litt lavt.

Første spørsmål er da om lavt kjølevæskenivå vil tenne motorlampen?

Ser ingen farge på kjølevæske selv på hvitt papir så jeg etterfylte med vann siden bilen skulle brukes. 

Spørsmål nr 2: Hvordan finne ut hvilken farge frostvæsken har?    Kanskje ta ut en større prøve i ei flaske?

Takker for tips.

Oddbjørn

Sendt fra min Mac 2 etasjer over BMW`n og Camaro`n

Skrevet

Lavt kjølevæskenivå gir deg ikke motorlampa. Du bør nok få lest av feilkoder.

Du kan dra opp mer kjølemedium og se om det blir lettere å se fargen, men i verste fall så har noen fylt vann på bilen din. Jeg ville ha tappet ut alt, spylt litt gjennom og fylt på nytt. Ferdigblanda kjølevæske fra Biltema er antaglivis evig mye bedre enn gud veit hva som du har der nå.

Skrevet

Gul motor lampe betyr at en eller annen mere alvorlig motor feilkode er lagret i elektronikken. Diagnose utstyr må kobles på for å lese av hva det er. Komplett umulig uten.

Det kan også ligge mange andre meldinger om bilen i elektronikken som ikke gir noen lampe. Diagnose utstyr er en nødvendighet på dagens biler. :-)

En annen ting er at jeg har selv en e39 og ser at det finnes lampe for "radiator" i instrument panelet. Men jeg kan ikke se at det sitter noen sensor på kjølevæske tanken. Noen som vet noe om dette?

Skrevet (endret)

Javel.

Er det noen som kjenner til den kodeleseren hos Biltema som koster ca 1100 kr? Er den noe tess? Eller andre gode forslag?

Endret av orala
Skrevet

Se i diagnose tråden etter mine innlegg, der er både kabel og programvare anbefalinger.

Og der virker!

• 2 months later...
Skrevet

Oppdatering på kjølevæske med lite farge: Fikk den sjekka på en Statoilstasjon. Holder til - 40. Det er kanskje riktig, har kjørt i - 17 nå i vinter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...