Matteren Skrevet November 7, 2015 Skrevet November 7, 2015 Vet ikke om dette skal ligge under teknisk eller Navigasjon osv, men det blir litt av alt, har ett problem med en 98' E39 520 jeg kjøpte for noen dager siden, som alle andre yngre så måtte orginal spilleren ut og erstattes med en 2din spiller, (Alpine ICS-X8) Gull fornøyd med sluttresultat, men problemet ligger i airbag lampa som lyser støtt og stadig i dashbordet. Den "artige" biten er at hvis airbag lampa IKKE lyser, så vil ikke spilleren starte, altså null nada niks strøm på 2din. Igjen hvis airbag lampa IKKE lyser så er det rene diskoteket på bremselysene mine, blinker støtt og stadig, dette hadde ikke vært noe ALVOOORLIG stort problem hvis de hadde holdt seg på konstant, men de blinker jo akkurat som de vil, akkurat som om man vil si til karen i bilen bak seg at du syns han ligger litt nærme. Etter å ha startet bilen en 6-7 ganger så skrudde endelig den magiske airbag lampa seg PÅ, da fungerer ALT som det skal. Det jeg lurer på er om noen har opplevd lignende eller hørt om noe, for jeg klarer ikke finne noe svar på problemet mitt, jeg har hatt bilen i 3dager nå som jeg skriver dette og det driver meg til vanvidd! Alle svar blir tatt imot med stoooort smil :D
Fidelio Skrevet November 7, 2015 Skrevet November 7, 2015 Ikke noe flink med elektronikk. Men har du prøvd å koble fra batteriet? La den stå i 10 min, så kobler du det til igjen.
Matteren Skrevet November 7, 2015 Forfatter Skrevet November 7, 2015 (endret) Ikke noe flink med elektronikk. Men har du prøvd å koble fra batteriet? La den stå i 10 min, så kobler du det til igjen. Har ikke prøvd noe veldig mye egentlig men jeg kan godt ta en sjanse å prøve EDIT: Idag lyste ikke airbag lampa, og bremselysa fungerte som de skulle, ikke noe diskotek idag... merkelig Endret November 7, 2015 av Matteren
vegard89 Skrevet November 7, 2015 Skrevet November 7, 2015 (endret) Mulig noe feil med tenningslås? Tror dette er en kjent feil på e39 om jeg ikke husker feil. Og hvis den kødder så kan det føre til masse rare elektriske feil. Men skal ikke si noe for sikkert. Endret November 7, 2015 av vegard89
MrBrum Skrevet November 8, 2015 Skrevet November 8, 2015 Var disse symptomene der før den 2 din spilleren ble satt inn? Hvis ledning(er) til stereo kobles feil, kan du uten at du er klar over det kjøre strøm på k-bus. Og da kan du få slike rare symptomer.
Matteren Skrevet November 8, 2015 Forfatter Skrevet November 8, 2015 Var disse symptomene der før den 2 din spilleren ble satt inn? Hvis ledning(er) til stereo kobles feil, kan du uten at du er klar over det kjøre strøm på k-bus. Og da kan du få slike rare symptomer. Alle feil og symptomer var der før bytte av spiller
Thundercoil Skrevet November 8, 2015 Skrevet November 8, 2015 Kan være tenningslås, som nevnt, og bl.a. dårlig batteri.
Alpejohn Skrevet November 8, 2015 Skrevet November 8, 2015 Har du sminkespeil med lys? Prøv og opne speilet så lyset kommer på.. Og se om det forandrer noe.. Som nevnt tidligere, høres ut so bakstykket på tenningslåsen.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå