Slavearbeider'n Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 (endret) Hallo Jeg har lyst til å oppgradere det orginale H/K anlegget i bilen. To av høyttalerne skurrer så alle høyttalere vil bli byttet ut med noe alla det BSW selger til våren. Sitter en 2-din parrot spiller i bilen fra for. Har lest litt rundt på forumet og det later til at det er best å oppgradere forsterker'n først. Jeg vil gjerne ha en plug n' play forsterker som vil passe sammen med bsw høyttalersett o.l. Og oppgradere sub og sånt til en stor kasse baki er helt uaktuelt. Ting skal se orginalt ut. Håper noen sitter på noen gode ideer, da jeg er helt grønn på dette med lyd. Påforhånd takk...! -Slaven- Endret November 22, 2015 av Slavearbeider'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 (endret) Den originale HK forsterkeren er plug and play. Det er også høyttalerne. Jeg har byttet ut forsterkeren og høyttalerne utenom de i hattehyllen. Mangler også Sub, men har nettopp kjøpt den, og har ingen aning på hvordan den er og montere. Endret November 22, 2015 av -Roger- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Har hele H/K anlegfet orginalt i bilen fra fabrikk. Har den orginale H/K forsterker'n. Etter det jeg har lest så vil ikke H/K forsterker gi fult utbytte av de nye høyttalerne, derav burde denne oppgraderes, samt at de orginale H/K høyttalerne blir bytta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Ååå, jeg misforsto... Tenkte du ville oppgradere enten til HK eller Evnt finne en annen forsterker og andre høyttalere. Du vil oppgradere fra HK ja.. Da kan du vel bruke hvilken som helst forsterker. Blaupunkt har jo de der plug and play greiene med kabler, men er jo fullt mulig og koble til hvilken som helst forsterker i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Er klar over at jeg kan bruke hvilken som helst forsterker, problemet er at jeg er helt grønn på bilstereo, null peiling med andre ord. Å trekke masse kabler vil jeg helst unngå, men må jeg gjøre det for å får mye bedre lyd, så kan jeg leve med det. Noen som har erfaring med Blaupunkt forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Er klar over at jeg kan bruke hvilken som helst forsterker, problemet er at jeg er helt grønn på bilstereo, null peiling med andre ord. Å trekke masse kabler vil jeg helst unngå, men må jeg gjøre det for å får mye bedre lyd, så kan jeg leve med det. Noen som har erfaring med Blaupunkt forsterker? Er der en forsterker med kabler fra før av er det berre å kjøpe ka som helst en som passer kor enn den skal vær i fysisk størrelse. ingen kabler trenger å bli trekt. berre husk at du ikkje setter i en overdimensjonert forsterker som smelter kablene, men der er vell sikring på kretsen. Er en anselse dødfødt i mine ører å ikkje ha en liten sub baki. er du opptatt av lyd så er det ikkje verste å ofre litt plass. det går jo bokstavligtalt 2 minutt berre å ta den ut om du skal ha extra plass. 2 kabler så er den løs. Trekke kabler er fort gjort. du har jo batteriet bake. så er jo berre FONO-kablene så skal fram til spilleren. Har kjempe erfaring med Pioneer, sikkelige saker. Kenwood er god konkuret. men hold deg unna BOSS det ligger i navnet. båss. har jo selv 2 biler no med anlegg så vill kalle meg selv kyndig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Dersom du faktisk ønsker bedre lyd, så bygg fra scratch. Plug and play løsninger er som miljøpartiet de grønne, det hørest veldig fint ut, men når det settes ut i praksis blir det ikkje helt slik man hadde sett for seg. Blaupunkt forsterkerene foreksempel er enkle å montere, men jeg ser gang på gang at folk bytter de ut etter ei kort periode for det rett og slett ikke fungerer godt nok. Spessielt ikke iforhold til pris. Dersom du vil legge noen kroner i det, for å få ett resultat du blir fornøyd med. Anbefaler jeg deg å kjøpe en skikkelig 4 kanals forsterker fra foreksempel Mosconi, Ground zero eller Gladen. Ivertfall i det segmentet, merke er ikke så farlig. Legg skikkelig kabling, så bytter du ut høytalerene i dørene med 2 komponentsett. Nautiluz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 29, 2015 Forfatter Share Skrevet November 29, 2015 Dersom du faktisk ønsker bedre lyd, så bygg fra scratch. Plug and play løsninger er som miljøpartiet de grønne, det hørest veldig fint ut, men når det settes ut i praksis blir det ikkje helt slik man hadde sett for seg. Blaupunkt forsterkerene foreksempel er enkle å montere, men jeg ser gang på gang at folk bytter de ut etter ei kort periode for det rett og slett ikke fungerer godt nok. Spessielt ikke iforhold til pris. Dersom du vil legge noen kroner i det, for å få ett resultat du blir fornøyd med. Anbefaler jeg deg å kjøpe en skikkelig 4 kanals forsterker fra foreksempel Mosconi, Ground zero eller Gladen. Ivertfall i det segmentet, merke er ikke så farlig. Legg skikkelig kabling, så bytter du ut høytalerene i dørene med 2 komponentsett. Akkurat det jeg trengte å høre. Er jo en jungel av produkter og merker når det gjelder bilstereo, lett å gå se bort, hehe. Men da har jeg litt mer å gå etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå