Tyskerstål Skrevet November 30, 2015 Share Skrevet November 30, 2015 (endret) Tenkte jeg kunne opprette en tråd her hvor jeg kan legge inn bilder og slikt av polerings jobber jeg har utført, da det begynner å bli ett par felger og kanter (NB: Jeg tar også på meg oppdrag for polering av kanter eller helrenovering av felger, for nærmere info ta kontakt på pm.) Dessuten har utstyret mitt blitt så mye at jeg kan ta dette seriøst I utgangspunktet er det renovering av 2 og 3-delte hjul og tilhørende utstyr til disse (Bolter, senterkopper etc.) Der kan også titte innom instagram-profilen min også for å følge med, link finner dere i signatur. Prosjektliste: #1 - 17" AC Schnitzer type1 Det første settet som fikk meg til å finne gløden i dette arbeidet er et sett - AC Schnitzer Rennsport type 1. Disse handlet jeg fra tyskland for en symbolsk sum, ettersom de trengte en renovering for å bli bra igjen. Delte felgene og rengjorde de. Sentera leverte jeg til lakkerer som farget de opp igjen i Space Grey metallic. Tønnene fikk jeg glassblåst og pulverlakkert i en tilnærmet gråfarge. Bak kantene så jeg meg nesten ikke mål på å polere opp igjen da disse vart så grovt utsatt for korrosjon, så jeg bestemte meg for å få taki nye. Framkantene var greie, så de fikk jeg blank igjen Chromeskruene byttet jeg ut med gullbelagte skruer. Samt fikk taki nye O.Z ventiler og gull klistremerker. Type: AC Schnitzer Rennsport type 1Dim: 8,5" & 10" x 17" Et13, Et19. Førbilde: Etterbilde: #2 - 17" BBS RF004 Disse fikk jeg tak i samtidig som ACS hjula. Kjøpte de av en her inne på bimmers.no for noen tusenlapper og ei flaske god cognac i frakt sørover Planen for disse er å bygge de ut til 8,5/9" foran & 10" bak. Men skal få ta å regnet meg fram til før jeg får tak i nye kanter. Tenkte få gjort ferdig disse til våren. Har påbegynt disse med splitting og fjerning av lakk. Tønnene er sendt til glassblåsing og pulverlakkering her fargen skal bli blank svart og sentera skal kalkblåses å lakkeres i fargen perlemorhvit. Hvit farge på sentera = Gullskruer. Her er jeg usikker på om jeg skal gå for spikes eller vanlig. Men med dagens valutakurs koster 136 bolter i spikes heroin, så vi får se hva man ender opp med. Blir også å gå for rødt emblem med gull BBS logo og selve senter koppene lakkert i gull. Type: BBS RF 004Dim: 8" x 17" square Et42 Førbilde: #3 - 17" Kerscher RX005 Disse kjøpte jeg av en på EBAY i August, 2015. Har ikke startet å gjort noe med disse enda, men planen er å lakkere sentera i gull og evt noen større kanter, kom gjerne med innspill på disse Type: Kerscher RX005, made by BBSDim: 8" & 9" x 17" Et35, Et35 Videre oppdateringer er underveis, stay tuned Endret April 24, 2016 av Tyskerstål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 30, 2015 Share Skrevet November 30, 2015 Tøft! Kommer til å følge med her Rennsport Type 1 er tøffe felger, synd de er svindyre hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maggi93 Skrevet November 30, 2015 Share Skrevet November 30, 2015 Endelig blei det tråd ja, her skal det følges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet November 30, 2015 Share Skrevet November 30, 2015 Her har det blitt tråd ja Må bare legge igjen et spor her sånn at det blir enklere å følge med på hva som skjer. Kan skrive under på at resultatet blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerstål Skrevet November 30, 2015 Forfatter Share Skrevet November 30, 2015 Hehe, det høres lovende ut folkens 635csi, du skal vel ha litt skryt å for samarbeidet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet November 30, 2015 Share Skrevet November 30, 2015 Meget interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet November 30, 2015 Share Skrevet November 30, 2015 Pussemaskina står jo bare der ubrukt til vanlig den, så det er bare hyggelig å kunne bidra på den måten Plukker jo opp ett og annet tipset underveis jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet November 30, 2015 Share Skrevet November 30, 2015 Følger med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerstål Skrevet Desember 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2015 (endret) Fortsettelse #1: Startet med å dele felgene Så fikk jeg levert tønnene til glassblåsing og pulverlakkering å sendt sentera til lakk hos verksted, og resultatet ble meget bra. Fikk også tak på klistremerker i gull for å ha på senterkoppene. Nye gullskruer ble innkjøpt fra felgenfuchs (disse må jeg nå etter 1 sesong bytte ut ). Gamle skruer, skal få seg en ny finish disse også etterhvert Pusset ned og polerte opp framkantene og nye kanter bak bestilt Skrudde i hop å fikk på dekk. 195/40 på 8.5" og 225/35 på 10" Begge dekk av merket Falken. Kan i samme slengen legge ved bilde på bil, nymontert. End. Endret Desember 1, 2015 av Tyskerstål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maggi93 Skrevet Desember 1, 2015 Share Skrevet Desember 1, 2015 Er det så dårlig kvalitet på boltene på felgenfuchs at de må byttes etter en sesong? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerstål Skrevet Desember 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2015 Er det så dårlig kvalitet på boltene på felgenfuchs at de må byttes etter en sesong? Må det på mine iallefall Skal muligens handle neste på SSR-Hardware tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 5, 2015 Share Skrevet Desember 5, 2015 Flott jobba! Blir gøy å følge med her fremover Tyskerstål reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 følger med her! ^^ Tyskerstål reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerstål Skrevet Desember 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2015 Enda ett sett er nå lagt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Spikes koster heroin ja.. Men angrer ikke:-) Sent from my iPhone using Tapatalk Tyskerstål, knoskar og S. Gunstad reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå