Eko123 Skrevet Desember 1, 2015 Share Skrevet Desember 1, 2015 Hvor ligger styreenhet for motor/innsprøyting på en e60 2004 530d? Er dette en del som er kurant å bytte selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 1, 2015 Share Skrevet Desember 1, 2015 Under kupé luftinntaket på høyresiden i motorrommet. Du kan nok fint skifte den selv, men den må kodes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eko123 Skrevet Desember 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2015 Ok, takker. Finnes det en beskrivelse av hvordan den skal kodes, eller må jeg ha spesialverktøy/instrument? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 1, 2015 Share Skrevet Desember 1, 2015 Tror ikke du helt har kontroll på hva du holder på å begi deg ut på. Best å begynne fra start av, hva er egentlig feil med bilen din? Eller, hvorfor skal du bytte ecu? -TRF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eko123 Skrevet Desember 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2015 Det er åpenbart at jeg ikke har kontroll på dette:) derfor jeg søker hjelp:) Har fått påvist på verksted at det trolig er denne. Det er forsøkt byttet kabler uten at dette bedret situasjonen. Det jeg opplever ved kjøring er ved akselerasjon lugger bilen. Det er liten motoreffekt, plutselig kan den få fullt drag for så å miste drakraft igjen. Den akselrerer men langt ifra full ytelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 1, 2015 Share Skrevet Desember 1, 2015 Høres ikke ut som ecu for meg iallefall. Hvem har feilsøkt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eko123 Skrevet Desember 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2015 GS bildeler i Trondheim. Hvilke andre alternativer kan tenkes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 1, 2015 Share Skrevet Desember 1, 2015 Hva sier feilkodene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eko123 Skrevet Desember 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2015 Vet ikke hva feilkodene sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 2, 2015 Share Skrevet Desember 2, 2015 Jeg støtter meg til hva TRF sier, høres veldig rart ut at det er ECU feil med de symptomene der. Men forøvrig kan jeg si at jeg ser av mine kvitteringer før min tid, at det ble skiftet både KGM og ECU/DDE på min bil da den bare var 2 år gammel. Uvisst hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 2, 2015 Share Skrevet Desember 2, 2015 Ville no ihvertfall lest feilkodene før du byr deg ut på et slikt skifte. Del gjerne kodene med oss her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eko123 Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2015 Har sjekket med verksted og fått opplyst at noen av modellene av ECU fra BMW er "brent" med chassinr og kan ikke plasseres i bil med annet chassi. Noen som har kjennskap til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eko123 Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2015 Har sjekket med verksted og de opplyser at ECU i min bil ikke er kodet med schassi nr slik at bytte av denne med samme delenr trolig vil fungere. De sier også at den må kodes med nr som står på innsprøytingsdyser. Noen som vet hvordan dette skal kodes inn og evt hvor jeg finner kodene. De har ikke feilkodene lagret dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 2, 2015 Share Skrevet Desember 2, 2015 Det med rammenummer vet jeg ikke noe om. Men dyse nummer må kodes inn, det står ett nummer på hver dyse som skal oppgis til DDE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 2, 2015 Share Skrevet Desember 2, 2015 Spør gjerne om verkstedet ditt noen gang har bytta en sånn ecu (brukt)... jeg er spent på svaret. Dysenummer er den siste bekymringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå