osteper Skrevet Desember 2, 2015 Skrevet Desember 2, 2015 (endret) Hei, Har en E39 525tds 1998, som vrir seg litt når jeg gir på pga. momentet. Må kompansere litt ved å styre til siden når jeg gir flatt jern. Virker også som bakenden ikke er i "takt" med framenden i svinger. Regner med det er noen foringer som er modne for å byttes, noen som vet hvilke, evt. hva annet det kan være? Kan legge til at jeg skal bytte kasterstag om ikke så lenge og om det har noe å si. Bilen rister litt i rattet ved visse hastigheter under nedbremsing, og den er ikke like presis i styringa som den en gang var. Endret Desember 2, 2015 av osteper
Otis Skrevet Desember 2, 2015 Skrevet Desember 2, 2015 Traversforinger for vridning. Casterstag foringer for risting i rattet ved brems. osteper reagerte på dette 1
osteper Skrevet Desember 2, 2015 Forfatter Skrevet Desember 2, 2015 Traversforinger for vridning. Casterstag foringer for risting i rattet ved brems. Takker for svar, da blir det å bestille traversforinger og!
TRF Skrevet Desember 2, 2015 Skrevet Desember 2, 2015 (endret) Vær obs på at om venstre motorfeste er dårlig (vanlig, og veldig vanlig ved dieselekkasje fra pumpe etc) så vil motor flytte seg noe, og dette gir utslag (e=1/2mv^2). Endret Desember 3, 2015 av TRF-Racing BmwDieselPower reagerte på dette 1
osteper Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Skrevet Desember 3, 2015 Vær obs på at om venstre motorfeste er dårlig (vanlig, og veldig vanlig ved dieselekkasje fra pumpe etc) så vil motor flytte seg noe, og dette gir utslag (e=1/5mv^2). Ja der sier du noe, det lekker i fra andre pakninga fra toppen av på pumpa. Virker som ett motorfeste er ødelagt om ikke flere, ettersom bilen nykker når jeg gir gass, eller slipper den opp. Som om det er ett mellomrom der. Den er ikke slik når den er kald, så har en teori om at motorfestene varmer seg opp etterhvert og gummien mjukner til, slik at motoren får mulighet til å bevege seg en del. (Hardykobling er byttet, så vet at det ikke er den som fororsaker det). Skal få ordnet motorfester og diesellekkasje så fort som mulig, er bare et ork at den må på verksted med riktig utstyr for å få bytta pakningen.
Trond H. Olsen Skrevet Desember 3, 2015 Skrevet Desember 3, 2015 Pakningen bytter du selv. Spesialpipe er å få kjøpt på ebay. Bare sørg for å lese av liveverdier på innsprøtningen før du begynner, ellers er det vanskelig å få lokket akkurat der det var. Det lærte eg på den harde måten. Har fått den til å gå bra, men ikke perfekt. Jeg må ha den inn på timing før jeg kan justere nokke mer.
osteper Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Skrevet Desember 3, 2015 Pakningen bytter du selv. Spesialpipe er å få kjøpt på ebay. Bare sørg for å lese av liveverdier på innsprøtningen før du begynner, ellers er det vanskelig å få lokket akkurat der det var. Det lærte eg på den harde måten. Har fått den til å gå bra, men ikke perfekt. Jeg må ha den inn på timing før jeg kan justere nokke mer. Ja vet at selve pakningen ikke er vanskelig å bytte, har byttet den øverste en gang, med hjemmelaget spesialpipe. Vil det bli nøyaktig å bruke liveverdier på innsprøyt før/etter? Har ikke lyst å stå der med en bil som ikke går som den skal.
Alpejohn Skrevet Desember 4, 2015 Skrevet Desember 4, 2015 Hadde samme følelsen på min før jeg bytta traversforinger bak.. osteper reagerte på dette 1
Trond H. Olsen Skrevet Desember 4, 2015 Skrevet Desember 4, 2015 Ja vet at selve pakningen ikke er vanskelig å bytte, har byttet den øverste en gang, med hjemmelaget spesialpipe. Vil det bli nøyaktig å bruke liveverdier på innsprøyt før/etter? Har ikke lyst å stå der med en bil som ikke går som den skal. Så lenge man bruker tid på det så blir det nøyaktig. Men det betinger jo at timingen er rett ellers går den ikke helt perfekt. Madammen sin er gått 300k km så der regner jeg med at kjede har strekt seg litt og det er derfor jeg ikke får den til å gå helt perfekt. Klarte få den sånn noelunne bare med å merke av på lokket før jeg tok det av også, det var der jeg startet.
osteper Skrevet Desember 7, 2015 Forfatter Skrevet Desember 7, 2015 Traversforinger for vridning. Casterstag foringer for risting i rattet ved brems. Ser på ETK-tegning at det er fremre og bakre traversforinger, skal alle (3?) disse byttes? Dele.nr: 6 og 9. http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-sedan-525tds/etk_delekatalog-bakaksel-33_0518 Mye jobb med å bytte de?
Otis Skrevet Desember 7, 2015 Skrevet Desember 7, 2015 Jeg ser nå at du har en sedan og IKKE en touring. Da utgår mitt tips om traversforinger, siden det gjelder mest på touring. Har forresten forståelse for at traversforinger ikke blir noe særlig slitt på sedan. Nå kan det jo hende de er dårlige uansett, men det bør undersøkes.
osteper Skrevet Desember 8, 2015 Forfatter Skrevet Desember 8, 2015 (endret) Jeg ser nå at du har en sedan og IKKE en touring. Da utgår mitt tips om traversforinger, siden det gjelder mest på touring. Har forresten forståelse for at traversforinger ikke blir noe særlig slitt på sedan. Nå kan det jo hende de er dårlige uansett, men det bør undersøkes. Ah okei, takk uansett. Får ta en sjekk på alt av foringer tenker jeg. Endret Desember 8, 2015 av osteper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå