Gå til innhold

E83 batterispørsmål, 80ah vs 90ah

josda
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2005 mod E83 2,0d. Jeg har nettopp byttet batteri i bilen og alt ser ut til å virke normalt, grunnen til at jeg stiller spm her er at det batteriet som eg tok ut av bilen var på 90 ah og det er antageligvis det originale batteriet som har stått der siden bilen var ny. Det batteriet som eg har satt inn er på 80 ah. En kamerat av meg som er bilmekaniker mente at jeg kanskje kunne få problemer med ladingen på bilen siden det var forskjell i ah på disse batteriene. Jeg er utdannet bilmekaniker, men det er over 10 år siden jeg jobbet som det, Jeg har aldri hørt om dette før.

Han snakket om at bilen var programmert til å lade 90 ah..... Men det var ikke sikkert det gjaldt min bil, da den kanskje var for gammel..... Er det noen som har hørt om dette eller kjenner til dette?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar, Eg har som nevnt tidligere ikke merket noen forskjell eller hatt noen problemer med bilen etter batteribytte, batteriet som eg har satt inn er agm og 10 ah lavere. Da er det vel bare å bestille time til koding da.... eller kanskje eg bare skal bytte til helt likt batteri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har jeg sjekket minuspolen og her er det ingen svart boks, kun vanlig polklemme. så da tolker jeg det slik at jeg ikke trenger å kode... Flere som kan bekrefte at jeg ikke må kode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...