Qeamer Skrevet Desember 12, 2015 Share Skrevet Desember 12, 2015 (endret) Hallo!Nå drar ikke e39'n noe særlig (chippa 2001 520d touring), i starten så kom det en høy ladelyd likt med turtall, noe jeg tenkte kunne være at intercooler slange var løs eller opprivna. Nå ryker det hvitt i eksos å den drar ingenting. Turbo?Sjekket slangene i dag, har ikke fått sett under bilen men slangene satt på og fant ingen sprekk.Har tatt ut egr ventilen å rensket hittil, så inni innsuget at det var en liten damm inni der?Har sett på youtube at vp44 pumpen ikke fungerer, da vil den ikke brenne opp all diesel og mister kraft, er det vp44 på denne?Forrige eier pratet på at han skiftet regelmessig veivhusfilter, har mange liggende. Kan det ha noe med saken å gjøre?Er ikke så kjent med disse motorene, så tar imot all hjelp jeg kan få Har også kjøpt meg diagnoseverktøy pga at jeg har 2 stk. Endret Desember 12, 2015 av Qeamer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 Når folk snakker generelt om hvit røyk fra eksosen, så tenker jeg først på defekt topp-pakning. Du vil da få hvit røyk ved oppstart og kald motor. Dette forsvinner som oftest når motor når riktig temp. Men.... slik jeg tolker det du skriver, er det nok her ikke snak om topp-pakning. Du snakker om hvinelyd / turbo lyd og etter dette ble bilen dau og gir hvit røyk. Jeg vil nok mistenke noe med turboen. Hvit røyk vil komme når uforbrent diesel kommer ut i eksosen. Dette vil skje hvis du har problemer med turboen. Du får også hvit røyk hvis diesel pumpe timingen ikke stemmer helt, men siden du sier bilen er dau, så mistenker jeg turbo problem. Ta med Har du noen motor lampe som lyser? Tatt diagnose? Defekt turbo burde gi feilmeldinger... Jeg er Ingen ekspert på diesel, men det er nå min mening ...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 Er vel svart farge på uforbrent diesel, hvitt er som regel kjølevann eller kondens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 Nå er ikke jeg bombe sikker....... men en av grunnene til sort røyk vil være at sylindrene får for mye diesel, for fet blanding. Mens hvit røyk kan være pga for lavt komp og derfor blir ikke dieselen forbrennt 100%, selv om blandingen er korrekt. Kjølevæske og damp vil også gi hvit røyk, men som oftest når motor er kald... Men igjen... jeg har skrudd for lite diesel motor til å si noe sikkert..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 13, 2015 Share Skrevet Desember 13, 2015 De aller fleste benevner oljerøyken fra defekt turbo som "hvit",for den ser hvit ut for de aller fleste. Sjekk turbo du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qeamer Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2015 (endret) Okai, skal se på turbo. Bare vente til jeg får diagnoseverktøyet, har rensket egr ventilen siden det ryker køl-svart av denne bilen normalt(meningen), tror ikke det var så dumt Tør ikke å la bilen bli varm, iom at det kan være f.eks kjølevæske som kommer inn i motoren. Vi får se, vil si at instrumentet må byttes her også, så får ikke sett feil på lamper ennå.Takk for at dere engasjerer dere Endret Desember 14, 2015 av Qeamer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Du trenger ikke diagnoseverktøy for å sjekke turbo. Og siden du foreslår det, så kan det kanskje være greit å betale noen for å se på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qeamer Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2015 Skal se etter slark bare jeg får den inn i en garasje jeg har lenger unna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå