PuppeJens Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Hei. Finner ikke ut hvordan jeg skal stramme strammehjulet til AC reima. Tips? Legger ved noen bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Enten skal du skru på den bolten du ser i midten på strammehjulet eller så er det en unbrako på andre siden, i retning bakover som du skal skru på. Altså på baksiden der hvor armen til strammehjulet er stukket inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 (endret) Du tar en pipe over bolter midt i hjulet og trykker den ned/med klokka. Den er stram i den posisjonen den er nå og du vil ikke få beltet på plass. Når du slipper hjulet så strammer den selv. EDIT: selve strammeren er #3 bak her: Endret Desember 14, 2015 av E.C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PuppeJens Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2015 Det er ikke bolten på strammehjulet. Var en liten bolt på baksiden som jeg har tatt ut, uten noe resultat.. Bom fast står den enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PuppeJens Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2015 Du tar en pipe over bolter midt i hjulet og trykker den ned/med klokka. Den er stram i den posisjonen den er nå og du vil ikke få beltet på plass. Når du slipper hjulet så strammer den selv. EDIT: selve strammeren er #3 bak her: hmmmm, ingen problem å få på beltet som den er nå, problemet er at det er for mye slakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PuppeJens Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2015 Så hvordan strammer jeg #3? må jeg inn på noe lurt verktøy i hullet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Bolt #8 går til armen som holder hjulet, det er 2 bolter som holder selve strammeren på plass. Du ser dem på bildet ditt faktisk. Hvis det fortsatt dingler litt løst og du har riktig lengde på beltet så tror jeg at du må bytte strammeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PuppeJens Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2015 (endret) Bolt #8 har jeg fjernet, armen står BOM fast. Får bestille ny strammer da hvis det er den som har hengt seg opp! Endret Desember 14, 2015 av PuppeJens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 14, 2015 Share Skrevet Desember 14, 2015 Den skal være ganske stram. Prøv å bøye den ned med en pipe og litt lengre latmannsarm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PuppeJens Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2015 Skal prøve i morgen, takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 16, 2015 Share Skrevet Desember 16, 2015 Min satt helt fast, så jeg måtte bytte strammeren.Hullet hvor armen går gjennom braketten var fult av dritt, så sleit ei stund med og få ut arma.Men etter jeg fikk den ut og smørt opp samt bytta strammeren ble det bra. Strammeren virket faktisk ganske ok, men bytta den likavel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå