EDH_Performance Skrevet Desember 25, 2015 Forfatter Skrevet Desember 25, 2015 Ville vel heller sagt det motsatte! Bra på papiret i forhold til godkjenning forsåvidt, men jeg kunne virkelig tenkt meg mere trøkk i bånn. Løser det vell med en liten eaton presse i bunn sammen med en tre veis ventil ifra volvo kad motorene (som kom med presse og turbo orginalt)?
Ole M.Haraldstad Skrevet Desember 25, 2015 Skrevet Desember 25, 2015 Jeg har tenkt litt på å prøve en ny sak, som volvo kommer med etterhvert. Har lest gjennom kursmaterialet. Og det virker spennende. Power pulse heter det. Det er en tank på 2 liter/18 bar. Som har en ventil som slipper dette i eksosmanifolden før turboen for gi turboen en kjapp start.
EDH_Performance Skrevet Desember 25, 2015 Forfatter Skrevet Desember 25, 2015 Jeg har tenkt litt på å prøve en ny sak, som volvo kommer med etterhvert. Har lest gjennom kursmaterialet. Og det virker spennende. Power pulse heter det. Det er en tank på 2 liter/18 bar. Som har en ventil som slipper dette i eksosmanifolden før turboen for gi turboen en kjapp start.Og tilsett litt fint forstøvt vann som ekspanderer 1600ganger så får du nok litt trykk til å drive turboen:D
BMW E30 325 Skrevet Januar 12, 2016 Skrevet Januar 12, 2016 Dette blir spennende:) Noe spes grunn til at du går for ned montert turbo? Og dobbelmasse svinghjul? Sent from my iPhone using Tapatalk
EDH_Performance Skrevet Januar 12, 2016 Forfatter Skrevet Januar 12, 2016 Liker heller ett fin grenrør:) Og lettere å bygge downpipe og trykkrør:) Hadde liggende 330d dobbeltmassesvinghjul og trykkplate, og sammen med 318d e90 lamell (som jeg også har liggende) passer dette sammen med den 6 trinns kassa jeg har:D
EDH_Performance Skrevet Januar 13, 2016 Forfatter Skrevet Januar 13, 2016 Da har jeg fått positivt svar på søknaden om ombygging av denne bilen:) SuxXx og lierbimmer reagerte på dette 2
EDH_Performance Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Skrevet Januar 22, 2016 Blir sveist rust for fulle mugger om dagen! Kommer bilder i løpet av helgen:D Men foreløpig ett par bilder av trucken min og hvor lett det er å jobbe på bilen med ordentlig verktøy:D Ja, bilen er sikret mot å falle av gaffelene og gaffelene er satt bukk under så de ikke siger;)
EDH_Performance Skrevet Januar 26, 2016 Forfatter Skrevet Januar 26, 2016 Får slenge ut litt bilder av rusta som blir tatt:) Mangler å slipe og helsveise alle plater som er skjøtet inn! Deretter blir det lakket med 2k epoxy for så å forsegle med karroseri kitt eller bodymasse... Kjeks i bunn av vindusramme: Batterikasse er fjernet: Venstre hjørne snart ferdig: Var rust på innside av fremre skjøt på kanal: Venstre fremre hjørne: Venstre bakre del av dempertårn: venstre fremme forann dempertårn: høyre fremre bremserør hull: Høyre fremre del av kanal blir neste jobb: Så er en del å ta tak i, men utrolig deilig at det snart er klart fremme til sliping og maling:D
EDH_Performance Skrevet Februar 11, 2016 Forfatter Skrevet Februar 11, 2016 Begynte å fjerne understellsmasse i innerskjermen på venstre side forann og fant rust rundt platefalsen...Dette blir neste prosjekt:) Rust: Er det ikke gøy?
Gabz Skrevet Februar 15, 2016 Skrevet Februar 15, 2016 Rått prosjekt og bra jobbing Følger med her! EDH_Performance reagerte på dette 1
EDH_Performance Skrevet Februar 29, 2016 Forfatter Skrevet Februar 29, 2016 Da har det kommet en ny E30 i familien, en 1989 324TDa ombygd til manuell:D 4 x El-vinduer, El takluke, 3.25 sperre diff, godkjent senket med justerbart foran og bak, 4 hele 8x17 / 9.5x17 felger med pirelli dekk, tålig helt interiør, Den må være chippet da den går bedre en 116hk vill gjort og drar over 5000rpm. Kjøpte den på torsdag 25.2 med div feil og mangler, fredags natt var det klart for prøvekjøring! Bilder av bilen: Motor rom før jeg kjøpte den: Etter en vask: Måtte lage overgang fra den uorginale større turboen til det orginale eksosanlegget. Feil som måtte fikses for å få den kjørbar var... Dårlig sveist mellomaksel, var skjeiv og fæl: Lagde meg en ny en: Ble meget bra! Bilen er orginalt automat men var påbegynt ombygging til manuell. De hadde satt i ny clutch og en girkasse fra 525tds (denne tåler jo litt juling) men manglet slavesylinder, oppheng og spakstell. Dette hadde jeg liggende så easy fix. Oljereturen måtte fikses, var en stor sprekk som de hadde oversett...Ikke vet jeg hvordan men! Den lakk også vann utav termostathuset grunnet de hadde knekt en bolt, fikset dette: Klunket i bakstilling men dette var kun de to fremre boltene til difffestet som hadde løsnet litt. Blir sendt inn søknad på denne og og håper å godkjenne den med 180hk/350nm (116hk/220nm *55%)
EDH_Performance Skrevet Februar 29, 2016 Forfatter Skrevet Februar 29, 2016 Denne er snute tung ja^^ Men dette blir et compound overladet diesel bygg:D Morty999 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå