BimmerFan! Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 Bilen min var å byttet turbo på garanti, den 17.desember. Etter at det er gjort lukter det svidd/brent/røyk inni bilen når jeg kjører, dette er veldig sjenerende, da man ikke forventer slike lukter i en såpass ny bil. Før turbobyttet så lukta det litt surt fra klimaanlegget, men nå lukter det enda verre. Hva kan årsaken til det være?
Alpejohn Skrevet Desember 19, 2015 Skrevet Desember 19, 2015 Kan være så enkelt som at de har sølt litt olje på turbo/manifold/eksorør.Det kan jo være brannfarlig i værste fall, men sansyneligvis svir det bort og blir borte etter et par dager/uker.Men kan jo være greit og lyse litt nedi og se om du ser lekkasje, evt reise tilbake og be dem sjekke det. BimmerFan! reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Desember 20, 2015 Forfatter Skrevet Desember 20, 2015 Jeg er da litt usikker på hvilken side av motoren turbo er på ? Ingen flere som har noen formening om det?
SweetBMW Skrevet Desember 20, 2015 Skrevet Desember 20, 2015 Turbo er på eksos siden. Altså passasjer siden. Jeg tipper også søl evt lekkasje på eksosanlegg etter turbo
BimmerFan! Skrevet Desember 20, 2015 Forfatter Skrevet Desember 20, 2015 Takker for svar folkens Kommer dette her til å gi seg?
Otis Skrevet Desember 20, 2015 Skrevet Desember 20, 2015 Om det bare er rester etter olje, så blir det borte av seg selv. SweetBMW reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Desember 20, 2015 Forfatter Skrevet Desember 20, 2015 Hva om det ikke er rester av olje, hva kan det være da ?
Alpejohn Skrevet Desember 20, 2015 Skrevet Desember 20, 2015 Lekkasje.. Da bør det sjekkes.. Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
BimmerFan! Skrevet Desember 20, 2015 Forfatter Skrevet Desember 20, 2015 Hva slags lekkasje da? Hvor lenge bør jeg vente før jeg sjekker det ut ?
Otis Skrevet Desember 20, 2015 Skrevet Desember 20, 2015 Du var jo nettopp med bilen på verksted, dra til de og de sjekke dette. Du bør jo ikke vente i det hele tatt
BimmerFan! Skrevet Desember 20, 2015 Forfatter Skrevet Desember 20, 2015 Må nok få gjort det. Men tenkte å vente litt fordi det kanskje kunne være bare litt oljesøl, som forsvinner etterhvert. hmmm
Alpejohn Skrevet Desember 21, 2015 Skrevet Desember 21, 2015 Vanligvis forsvinner det verste etter et par dager kanskje.. Om du opne r panseret etter du har vært ute og kjørt, ser du noe røyk som kommer opp da? Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
BimmerFan! Skrevet Desember 21, 2015 Forfatter Skrevet Desember 21, 2015 Det jeg synes er rart er at den lukta er ikke der hele tiden når jeg kjører, kommer for det meste på kaldstart føles det ut som, eller når jeg har kjørt lenge. Før turboskiftet så luktet det litt brent/svidd en gang i blant og da åpnet jeg panseret og da så jeg det kom bittelitt røyk fra foran i motoren. Skal se om det gjør det etter turboskiftet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå