Gå til innhold

snodig problem med nivåregulering etter litt skruing (e39).HJELP

Tweety bimma
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk fiksa problemet, det viste seg at ene sensoren hadde tatt kvelden plutselig  ](*,)  MEN i går så skulle jeg kjøre på dag nr 2 etter fiks så hva skjer... JO DAAA den siger ned på ene sida under kjøring  :stupid: 

Når det skjedde å jeg så feilmld så stoppet jeg å stoppet bilen. Når jeg starta igjen så var ikke feilmld der men den hevet seg heller ikke. 
Fikk tatt diagnose istad uten at det var noe som helst feilmld der heller. Det ble forsøkt å tvangsheve den men seig bare ned igjen. 
jeg fikk beskjed på verksted som bytta sensor at den ene belgen var veldig sliten så "håper" det var den det var snakk om. 
Ser flere skriver at det er lett å bytte å man behøver ikke bytte begge(verksted sa den andre så fin ut) så tenkte bare bestille den ene. 
Har noen erfaring med unoriginal belg?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Påtide med en oppdatering her. Bilen er stadig lavere på ene sida!!

Etter å vært på verksted for en god stund siden så bytta jeg fjærer fremme ettersom de mente den ene var sliten, selvom jeg tenkte at det ikke kan påvirke høyden bak. det gjorde det heller ikke med nye fjærer foran. 

eneste jeg kan tenke meg som kan være problemet nå er at når jeg bytta belg på ene sida er at den ikke er original å eventuelt ikke rommer samme mengde luft så bilen trur den er rett(ingen feilmld verken i bil eller på pcen). Hva tenker dere? (belgen er en uoriginal vare fra GS btw)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en ventil som ikke tetter skikkelig. Eller lekkasje noe sted. Hvis det er helt stille der du har bilen kanskje du kan høre noe svak susing.

Jeg legger ved et PDF dokument som beskriver hvordan nivåreguleringen er bygget opp. Da er det litt lettere å feilsøke.

Det er et kapittel der først som gjelder hydraulisk system. Det kan du hoppe over. Luftstyrt nivå regulering begynner på side 13. ;-)

BMW_Level_Control_Systems.pdf

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jo fylle luft i belgen til nivå sensor sier bilen har rett høyde. Det kan hende armene på sensoren er inngrodd i grums/salt osv så den knapt beveger seg. Det som skjer da er at armene, som tross alt er tynne og myke, gir etter. Slik at disse bøyes istedenfor at selve senoren beveger seg. Da vil sensoren rapportere feil høyde(sitte fast på en bestemt høyde) til computeren. Det kan jo også skje at sensoren er defekt uten at det er registrert i systemet. Det hender disse sensorene må byttes. Samme type sensor brukes til xenon lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

ENDELIG!! Etter å ha byttet 1 belg/1 sensor(bak)/fjærer fremme og hatt den koblet opp på pc både hos verksted og privat uten å finnen noen feil SÅÅÅÅ er den endelig rett igjen etter en ettermiddag med knot på pcen i egent verksted. Jeg har dessverre ikke noen "løsning" hvis noen har det samme problemet MEN etter å ha prøvd å tvangskjøre høyden for å kompensere for siget på høyre side en rekke ganger (å den gikk i riktig høyde men seg ned igjen etter varierende mengde tid) så endte det med at vi kjørte den i transport modus for så å skru den av igjen. Da senket den seg likt på begge sider å har vært stabil i 2 dager uten noe tull.  Nå blire ska`n få litt god vilje i form av div deler, lakkering og nye dekk + nylakka felger :) 

takk for alt engasjement her folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...