Robin L Skrevet Desember 31, 2015 Share Skrevet Desember 31, 2015 hei. laderegulatoren min er nesten utslitt. pleider det å være greit å bare bytte denne eller er det like greit å bytte hele dynamoen? har gått 335.000km. synes det var en ørliten ulyd i lageret på dynamoen men det kan jeg sjekke en gang til. er viktig at den blir driftsikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2016 Var en liten lyd i lageret ja. Ingen som har erfaringer med å bare bytte regulator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 2, 2016 Share Skrevet Januar 2, 2016 (endret) Jeg bytta nettopp Regulator på min Valeo 150A. Denne var gått 330.000km. Det gikk helt strålende for min del. Helt utslitte børster. Jeg betalte ca 1500,- for OEM. Har du derimot tid til å vente så koster de endel mindre på f.eks Ebay. Komplett dynamo lå vel på rundt 5000,- om jeg husker riktig. Dette var Hellanor eller Meca 12311713839 Endret Januar 2, 2016 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2016 har ikke noe hast nei. bilen fungerer utmerket enda : ) sjekket nå, laderegulator på ebay er ca 300kr. ny dynamo på koed er 2200. det syntes jeg var veldig rimelig! den vil sikkert fungere lenge om jeg bytter børstene også. får se hva jeg gjør. frister å ta det når det blir litt varmere i været. men kan være greit å ha delene liggende kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Januar 3, 2016 Share Skrevet Januar 3, 2016 Sjekk denne kanalen viss du har tenkt å bytte børster og bytte lagrene. Først må du finne ut hvem som har laget dynamoen til din bil så er det bare til å finne korresponderende video. Ligger mange forskjellige klipp på YT. Men det jeg liker med han karen her er at han kun bytter ut børstene og ikke hele regulatoren https://www.youtube.com/user/WestronicsIrl/videos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå