Gå til innhold

E39 M5 eller E46 M3?


E39 M5
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde valgt M5 E39, da den rett og slett er drømmebilen min :) Ytelsesmessig er de ganske like, egentlig. Det som skiller mest er at M5 går mer på å være komfortabel og stor. M3 er litt mer sporty sånn sett. Men begge er nok utrolig morsomme! Også må jeg si at V8-lyden i M5 er litt diggere enn sekseren i M3 :roll:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mening ? pga utseende,comfort å kvalitets følelse.

 

å det er faktisk veldig fin låt i den S62 motoren. (selvom jeg egentlig liker 6`r bmw bedre en 8`r )

Ok :-)

De hadde dårlig erfaring med den motoren, mente 3.2 literen var mye bedre, samt at den er mye morsomere å kjøre...

Men liker selv tanken på at m5'en er så nøytral, bare synd den er litt tung i rompa :-)

De mente også hvis jeg skulle på bane en sjelden gang var m5 helt uaktuelt...

Men men, som du sier, personlig smak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :smile:

De hadde dårlig erfaring med den motoren, mente 3.2 literen var mye bedre, samt at den er mye morsomere å kjøre...

Men liker selv tanken på at m5'en er så nøytral, bare synd den er litt tung i rompa :smile:

De mente også hvis jeg skulle på bane en sjelden gang var m5 helt uaktuelt...

Men men, som du sier, personlig smak :smile:

Høres ut som du har pratet med en som ikke liker E39 der inne, er da mange som har god erfaring med s62 og f,eks kompressorkit , da går de ganske så friskt, å er vel det man kan kalle holdbart også. men 3,2 literen er jo en stein bra motor ingen tvil om det.

 

men å si at en org m5 ikke er brukbar på bane er vel egentlig litt sprøyt spør du meg, har man en så aktiv kjørestil at en org e39 m5 kommer til kort på banen, ja da tar det ikke lang tid før en org e46 m3 er kjip også. å sist men ikke minst, 99,9% av tiden bilen kommer til og bli brukt så går den på alminelig vei, å der mener jeg en e39 slår e46 sånn i den vanlige verdagen. men som sagt det er min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tung på rompen? det er piss, m5 lenge før m3.

utrolig lett å leke med, feitere lyd, større plass, kan fint brukes som familiebil og banebil.

men ja, nesten 1800kg bil er det, det merkes ikke syns jeg.

560hk med presse på, enda mer når eksos oppgraderes helt frammenfra motor og helt bak til eksostuppene.

 

m3 høres ut som en japsemotor uten turbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, siden jeg ikke har erfaring selv, så ble jeg nok en gang i tvil....

Påstod at oljeforbruket var et problem på m5, vanos gjaldt begge, sensorproblem på m5...

Ikke minst morsomere å kjøre, da dette er det viktigste...

Men det er klart, som Stig sier, stort sett blir bilen brukt til vanlig kjøring på norsk standard :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljeforbruk ja, på dem første modellene, ble utbedret på 2000/ 2001 tallet.

vanos er alltid ett problem ja.

alt med effekt er morsomt :D

 

ville kjørt begge deler før noe ble bestemt, er kjipt å angre seg i ettertid.

 

skulle jeg valgt m3, så hadde det blitt e90/e91, aldri e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også valgt E39 M5 før E46 M3.

Jeg liker V8 lyden mye bedre. Og bilen kan brukes som en helgeracer og som en hverdagsracer. M3`n er nok også fin på bane, men kan bli noe mer slitsom i det daglige. E46 er liksom kunn i race modus. E39 er comfort og race :P

 

Eventuelt kan du prøve å finne en Hartge H50. Det er en E46 M3 med E39 M5 motor.

 

Skulle jeg hatt en vanlig M3 ville jeg hatt en E92. Den har også en grom V8 med fet lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 m3 med smg er helt super som hverdagsbil og som leketøy. Kan kjøres som automatgir i hverdagen og som manuell med "F1" gir på rattet er den utrolig gøy å kjøre aktivt også ☺ Jeg har også tenkt en del rundt m5 vs m3 pga, plass, 2 vs 4 dører osv. Jeg bestemte meg for at m3 var bilen for meg, men at coupe ble for liten med 2 barn, så jeg endte med å bygge meg en touring. Så hvis ikke plass er et krav så ville jeg gått for m3 smg ☺ Har også hatt gleden av å kjøre m3 smg med ess 550 kit, og det er noe av det gøyeste jeg har kjørt.

Endret av E30TurboTouring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...