E39 M5 Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Godt nyttår alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Hadde valgt M5 E39, da den rett og slett er drømmebilen min Ytelsesmessig er de ganske like, egentlig. Det som skiller mest er at M5 går mer på å være komfortabel og stor. M3 er litt mer sporty sånn sett. Men begge er nok utrolig morsomme! Også må jeg si at V8-lyden i M5 er litt diggere enn sekseren i M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Har kjørt begge. E46 er en mer morsom bil i mine øyne, samt at karosseriet er tøffere(tenker da på bredding etc.) E39'n blir stor og tung, men kul motor. Torek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2016 Takker for svar Ringte ess for å høre hva de mente, og erfaringer med trimming. Nå er jeg ikke i tvil lengre i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2016 Og hvis dere lurte, M3 :--) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 E39 , 5 serie over 3 serie anyday. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2016 E39 , 5 serie over 3 serie anyday.hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 hvorfor? Personlig mening ? pga utseende,comfort å kvalitets følelse. å det er faktisk veldig fin låt i den S62 motoren. (selvom jeg egentlig liker 6`r bmw bedre en 8`r ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2016 Personlig mening ? pga utseende,comfort å kvalitets følelse. å det er faktisk veldig fin låt i den S62 motoren. (selvom jeg egentlig liker 6`r bmw bedre en 8`r ) Ok De hadde dårlig erfaring med den motoren, mente 3.2 literen var mye bedre, samt at den er mye morsomere å kjøre... Men liker selv tanken på at m5'en er så nøytral, bare synd den er litt tung i rompa De mente også hvis jeg skulle på bane en sjelden gang var m5 helt uaktuelt... Men men, som du sier, personlig smak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Ok De hadde dårlig erfaring med den motoren, mente 3.2 literen var mye bedre, samt at den er mye morsomere å kjøre... Men liker selv tanken på at m5'en er så nøytral, bare synd den er litt tung i rompa De mente også hvis jeg skulle på bane en sjelden gang var m5 helt uaktuelt... Men men, som du sier, personlig smak Høres ut som du har pratet med en som ikke liker E39 der inne, er da mange som har god erfaring med s62 og f,eks kompressorkit , da går de ganske så friskt, å er vel det man kan kalle holdbart også. men 3,2 literen er jo en stein bra motor ingen tvil om det. men å si at en org m5 ikke er brukbar på bane er vel egentlig litt sprøyt spør du meg, har man en så aktiv kjørestil at en org e39 m5 kommer til kort på banen, ja da tar det ikke lang tid før en org e46 m3 er kjip også. å sist men ikke minst, 99,9% av tiden bilen kommer til og bli brukt så går den på alminelig vei, å der mener jeg en e39 slår e46 sånn i den vanlige verdagen. men som sagt det er min mening da. e30 tic reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 tung på rompen? det er piss, m5 lenge før m3. utrolig lett å leke med, feitere lyd, større plass, kan fint brukes som familiebil og banebil. men ja, nesten 1800kg bil er det, det merkes ikke syns jeg. 560hk med presse på, enda mer når eksos oppgraderes helt frammenfra motor og helt bak til eksostuppene. m3 høres ut som en japsemotor uten turbo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 M5 Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2016 Okey, siden jeg ikke har erfaring selv, så ble jeg nok en gang i tvil.... Påstod at oljeforbruket var et problem på m5, vanos gjaldt begge, sensorproblem på m5... Ikke minst morsomere å kjøre, da dette er det viktigste... Men det er klart, som Stig sier, stort sett blir bilen brukt til vanlig kjøring på norsk standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 oljeforbruk ja, på dem første modellene, ble utbedret på 2000/ 2001 tallet. vanos er alltid ett problem ja. alt med effekt er morsomt ville kjørt begge deler før noe ble bestemt, er kjipt å angre seg i ettertid. skulle jeg valgt m3, så hadde det blitt e90/e91, aldri e46 bimmerole94 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Jeg ville også valgt E39 M5 før E46 M3. Jeg liker V8 lyden mye bedre. Og bilen kan brukes som en helgeracer og som en hverdagsracer. M3`n er nok også fin på bane, men kan bli noe mer slitsom i det daglige. E46 er liksom kunn i race modus. E39 er comfort og race Eventuelt kan du prøve å finne en Hartge H50. Det er en E46 M3 med E39 M5 motor. Skulle jeg hatt en vanlig M3 ville jeg hatt en E92. Den har også en grom V8 med fet lyd. D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30TurboTouring Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 (endret) E46 m3 med smg er helt super som hverdagsbil og som leketøy. Kan kjøres som automatgir i hverdagen og som manuell med "F1" gir på rattet er den utrolig gøy å kjøre aktivt også ☺ Jeg har også tenkt en del rundt m5 vs m3 pga, plass, 2 vs 4 dører osv. Jeg bestemte meg for at m3 var bilen for meg, men at coupe ble for liten med 2 barn, så jeg endte med å bygge meg en touring. Så hvis ikke plass er et krav så ville jeg gått for m3 smg ☺ Har også hatt gleden av å kjøre m3 smg med ess 550 kit, og det er noe av det gøyeste jeg har kjørt. Endret Januar 4, 2016 av E30TurboTouring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå