jensky18 Skrevet Januar 4, 2016 Skrevet Januar 4, 2016 Da er jeg i gang med å strippe min nykjøpte E30 ix. Her skal alt gjennomgås, den skal totalrestaureres. Alt av rust skal bort, foreløpig ligger det ann til marakesh brun og m-tec 1 styling. Legger med en del bilder av det som allerede er gjort, og hvis noen har noen tips, innspill eller sterke meninger, så vær så snill å kom med dem! :beer:
jensky18 Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Skrevet Januar 10, 2016 Er det noen som har tipps til senkesett? Finner ikke noen som står spesifisert til firehjulstrekkere? Kun vanlig e30 325i. Jeg ser etter et helt greit justerbart senkesett. Til en fin pris.... noen som har tips?
23732 Skrevet Januar 16, 2016 Skrevet Januar 16, 2016 Flott prosjekt. Skal til med det samme selv, bare på en touring istedenfor. Ang. senkesett, så er det veldig lite utvalg der ut. Husk at du ikke bør senke med enn 40mm ellers tar du liv av drivknuter foran veldig kjapt. Lowtec 40/40 er vel et av de få som er tilgjengelig med TüV. Er en på forumet her som hadde fått tak i KW-coilovers på spesialbestilling, men sist jeg forhørte meg med de, så lagde de ikke det lenger. Lykke til!
Pyrox Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 Kult prosjekt, skal bli spennende å følge med på
S. Gunstad Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 Dette blir bra!Angående farge så stemmer jeg for en mere tidsriktig farge.
jensky18 Skrevet Januar 18, 2016 Forfatter Skrevet Januar 18, 2016 O:)Takker for interessen folkens! Hvilken farge ville du gått for S. Gunstad? Takk for infoen rundt senkingen 23732 Har vært litt frustrerende med så lite info rundt senking av IX'ene I helga ble bilen flyttet til varmere omgivelser nå som det har vært så forferdelig kaldt utendørs... Så nå skal interiøret være ute, så det er bare å gå løs på motoren og få dette ut... ¨så skal det være klart for rustsveising, noe som selvfølgelig ble avdekket en del av.. men det kunne vært mye verre Legger ved en del bilder
RF91 Skrevet Januar 18, 2016 Skrevet Januar 18, 2016 (endret) Einig med Mr Gunstad. Ikkje ta Marrakesch. Fargen var veldig feit på bilen til FTE, men no syns eg den er veldig oppbrukt. 325'en min er originalt Zinnoberrot, og skal den lakkerast opp igjen so blir det i den fargen EDIT: Ein kompis har ein 325IX coupe som har gått i bygda her i årevis. Den går med 40mm senk og har fungert utmerket med det i sikkert 10 år Endret Januar 18, 2016 av RF91
jensky18 Skrevet Februar 19, 2016 Forfatter Skrevet Februar 19, 2016 Da er endelig motor og gearkasse ute. Da er det bare å gå igjennom hele understellet før den blir rustsveiset, sandblåst og grunnet, før lakkering. Må si jeg er positivt overasket over hvordan bilen ser ut!
23732 Skrevet Februar 22, 2016 Skrevet Februar 22, 2016 Bra du har pågangsmot! Hvilke motorplaner blir det?
jensky18 Skrevet Februar 23, 2016 Forfatter Skrevet Februar 23, 2016 10 timer siden, 23732 skrev: Bra du har pågangsmot! Hvilke motorplaner blir det? Har vell en plan om å holde denne original ... Bare ta en fullstendig gjennomgang å få den til å skinne som den en gang gjorde De har jo sin sjarm disse gamle 6'erne synes jeg ..
jensky18 Skrevet April 20, 2016 Forfatter Skrevet April 20, 2016 Mye nytt og fine saker som kommer i posten for tia! danskiii og BimmerAnders reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå