Svenn1 Skrevet Januar 6, 2016 Share Skrevet Januar 6, 2016 HeisannJeg har en Bmw 3-serie 320i e90 06.Her om dagen så oppdaget jeg at bilen har 3 veldig små rustflekker på karosseriet. (en liten flekk på panseret, en liten flekk ved dørhåndtaket til passasjer foran og en liten flekk midt på samme døra. Disse flekkene er så små at de akkurat passer inni selve hullet på en en-krone mynt. Dette ønsker jeg å få rettet på. Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg har aldri gjort dette før og lurer på om noen her på forumet kan anbefale meg en framgangsmåte, da det vil bli utrolig dyrt å få ordnet dette på verksted. Har tilgang til varm garasje. Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2016 Share Skrevet Januar 6, 2016 Om disse ikke er pga ytre påvirkning så kan det være mulig å få dette dekket på rustgaranti fra BMW. Ellers melder jeg pass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Om ikke BMW vil dekke dette så ta kontakt med et lakk firma som driver med smart repear så får du fikset det raskt og "billigt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2016 (endret) Dette var jeg ikke klar over, trodde ikke bmw hadde så lang rustgaranti. Da skal jeg sjekke opp i dette. (men regner med de ikke dekker dette ettersom dette er ytre lakkskader som kan ha kommet av stensprut) Men jeg har også fått et tilbud fra et lakkørverksted her i Bergen som tilbyr ''penselflikk'' behandling av disse små rustskadene. Totalprisen kommer på ca 1800 kroner. Noen som har erfaring med dette? sitat fra verkstedet: ''Vi sliper rusten . Deretter påføres grunning/farge/klarlakk med stift. Fargen kan bli en antydning mørkere(pga at den skal sprøytes med 2Kg trykk for riktig farge) Du vil også så et lite krater etter rustslipingen. Det blir hvertfall penere en rusten J'' - Jeg personlig er litt skeptisk til når han sier at det vil bli et lite krater etter rustslipingen, og at lakken vil bli mørkere på disse punktene.Har selv ingen erfaring med dette og vet ikke hvordan det vil se ut. Derfor lurer jeg på om noen av dere her på forumet har vært igjennom samme prosess? Vil gjerne se et bilde. Endret Januar 7, 2016 av Svenn1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Når det er såpass rimelig så blir det nok ikke best. Men du kan nok betale mer og få det bedre. Spørs hva du ønsker av utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn1 Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2016 jeg skjønner, kunne gjerne ønske å sett et bilde av et slikt resultat. Du hadde gjort meg en stor bjørnetjeneste om du kunne vist meg et bilde av en slik behanding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Om de er så små så kan du kanskje få til noe selv. Du kan kjøpe sånn "lakkstift" som er til steinsprut etc. Der følger det med en liten stålbørste, Bruk den med roterende bevegelser til rusta er borte legg så i en dråpe med lakk. Legg i mer lakk om du trenger for å "bygge" opp. Pleier å synke sammen litt når den tørker/herder. En dråpe klarlakk til slutt. Noen blander også klarlakk i fargen. Kan også våtslipes og poleres til slutt for at det skal blende inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 få noen som driver med detailing(polering) til å fikse det. sjekk detailersclub.no. det som er best uten å lakke om, er å slipe rent, dryppe på epoxy, og så ha i lakk, gjerne blandet med klarlakk (lakken i seg selv er ikke tett). så våtslipes såret og poleres opp. blir knaptnok synlig om man er nøye! lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå