Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde igjen,løsnet begge lufte pluggene satt på tenningen å fylte etter. Men nivået stoppet å synke etter å ha fylt 1,5L. Fortsatt ikke vann i slangene. Mistenker at det kan være tett,fryst kjølevæske en plass siden det har vært kaldt i det siste?

Skrevet

Kan være fryst i en av slangene eller lignende. Prøv og få bilen inn i varmen og gjør et forsøk etter bilen har tinet ned.

Dette skjedde meg en gang også.

Var heller ikke vann i den ene slangen på bilen min heller som da hadde vist og fryst seg. 

Men det kom av at slangen hadde ramlet av mens jeg kjørte på vinteren.

Skrevet (endret)

Husk at tenningen skal være på sammen med åpne lufte skruer når kjølevæske fylles på e39. Fordi den har elektrisk hjelpepumpe på kjølesystemet. Hvis denne pumpen er i orden, hører du den går når du setter på tenningen.

Husk også at skovelhjulene i den mekaniske vannpumpen er av plast, slik at pumpen må byttes før den gir symptomer. Kjølevæsken vil med tiden spise opp denne plasten. Tror service intervall er 100 000 km på vannpumpen på M52/M54 motor.

Endret av MrBrum
Skrevet

Har byttet vannpumpe og termostat. Pumpen virker å være iorden,da jeg forsøkte å lufte. Fylte på som sakt 1.5L før det stoppet på max,fortsatt ikke vann i slangene. Bilen står nå inne under tak og tiner,mistenker en kombinasjon av for lite kjølevæske og luft slik at det har fryst.

Skrevet

Liten oppdatering,bilen har stått å tint innendørs. Tok så en liten kjøretur til den ble driftsvarm og stoppet,fortsatt ikke trykk i slangene. Fortsatte å kjøre til den gikk litt over normal temp og da kom trykket i slangene. Radiatoren var så og si kald også.

Skrevet

Hvor mye har du fyllt på totalt etter du byttet vannpumpa? Du må fylle på cirka 4-5 liter for å ha nok, hvis ikke vil det ikke være nok til å sirkulere, da vil radiatoren være kald.

Skrevet

Fikk fylt på kanskje 2l før det stoppet å trekke inn. Det var før satt bilen inn for tining. Nå er det så og si ingenting i påfyllingstanken. Og nå har jeg ikke mer kjølevæske liggenes selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...