Gå til innhold

Spørsmål om rustgaranti på e91

Forbiss
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde små bobler rundt karmen på bakluka på min e 91 touring. Det dekket bmw . Som de sier så dekkes ikke rust hvis det har vært sår eller skader i lakken. . Alt må søkes inn uansett hva det er. Tror kontoret som bestemmer ligger i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit hva som dekkes og ikke, dette er rust som har kommet uten ytre påvirkning. Tenker mer på angående servicehefte.

Saken er at jeg fikk beskjed om at rusta på bilen min kunne dekkes av garantien så sant absolutt alt av servicer var fulgt sånn som bmw sier. Men så viser det seg at det mangler 1 såkalt fahrzeug-check. Denne skulle vært tatt på ca 117000 km. Men den har hatt 1 før 117000 og 2 etter. Med den siste på 215000 km. Det jeg lurer på er om det er noen som har fått utbedret rust selv med "hull" i serviceheftet. Kan ikke fatte og begripe at dette skal ødelegge for hele rustgarantien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dekket min rust utbedring selv med mangel på vehicle check, som forbiss beskriver. Dette var dog med en betingelse om at den manglende servicen ble utført ved rust utbedring.

Jeg var 6 mnd på overtid og vel 15000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bilen min har hatt to sånne etter 117000 som den ikke ble utført på. Forhandler gidder ikke søke om det en gang å da blir jeg litt forbanna. Den har hatt service hos bmw forhandler men det mangler tydeligvis karosseri-sjekk på denne servicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig irriterende siden bilen er så godt som strøken ellers....

Er det krysset "nei" på Farzeug/vehicle check i servicen ved 117 000?

Jeg manglet et kryss på at det var utført på en service, var hverken krysset ja eller nei. Kontaktet verkstedet som hadde tatt servicen og de bekreftet at de hadde utført visuell og teknisk sjekk av bilen. Fikk da beskjed av Bavaria at jeg bare kunne krysse av på at vehicle check var utført i serviceheftet før de tok bilde av siden. Fikk beskjed i dag om at jeg får ny dekket ny bakluke :)

Kravet for å få det dekket er at vehicle check er utført på rett tidspunkt og at rusten/rustboblene er i falsene. Hvis det er på overflater (gjelder også overflater på innsiden av bakluka) er det lakkgarantien det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge mitt lokale BMW verksted så dekkes ikke rust (bobler under lakk) så fremt det ikke er i skjøter/falser. Det vil si at ei blemme under lakk på ei dør, panser, tak etc IKKE dekkes. Jeg syns det er så fryktelig rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Sulland på Hamar og fikk den beskjeden. Fant rust i bakluka (dekkes mest sannsynlig). Og oppå ene kanalen er det bobler under lakken. Der var det ikke i en skjøt/fals så det dekket dem ikke. Der gikk det på lakkgaranti som var 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke for mitt vedkommende.

Det var jo nettopp dette de dekket til meg... Og det var ikke i en fals, i nærheten ja, men ikke i en fals.

Hvor var du og fikk godkjent dette, Otis?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...