RCmannen Skrevet Januar 8, 2016 Share Skrevet Januar 8, 2016 Hei!Madamen ønsker seg en manuell e46 sedan. Budsjett rundt 40 000 Er ikke så kjent med denne bilen og motorvarianter, driftsikkerhet osv selv. Har derfor noen spørsmål. Hvilken av motorene er mest driftsikre og vil det være minst mulig tull med? Ute etter en bil som er mer eller mindre tut-og-kjør. Bilen vil bli godt vedlikeholdt og tatt vare på, men er viktig at det ikke er noe tull med den hele tiden. Ser litt på 320i. Ville jo vært stas med sekser. Men er kanskje 318 like bra, med tanke på budsjettet, og at man da får en bedre bil ellers? Er mest interessert i bensin.(- men burde kanskje også vurdere diesel? ) Er 316i og 318i preface veldig "daue"? Skal dra og se på et par biler neste uke. Hva er det da ekstra viktig å se etter? Kanskje er det vel optimistisk med en fin manuell E46 sedan til 40k eller mindre også? Er det noen som har E46 for salg så er det også bare å komme med det her Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 8, 2016 Share Skrevet Januar 8, 2016 Leser du dette så er det godt nok til å kjøpe bil: http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 8, 2016 Share Skrevet Januar 8, 2016 Jeg tror at du vil slite med å finne en 320 med manuell som er tut og kjør til 40k . Det begynner å bli en del rust på enkelte fra 98-02, så jeg tror at en 316 eller 318 som er nyest mulig vil være det aller beste mtp småfeil. 318i fra 2003 (?) fikk jo hele 143hk, så den er ikke noe særlig tregere enn 320 fra tidlige produksjonsår (som har 150hk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Finner du en pent holdt 320 er det ingen ting i veien for å velge det, fremfor en nyere 316i. Det har ligget et par ute .å til rundt 60 000kr, men dette har vært hos forhandlere. 320 har det med å gå lengre uten alvorlige feil på motor, og her kan vi snakke om biler som har fått like god pleie underveis i livsløpet. Nevner f.eks. feil med registerkjede, har selv eid to biler med dette, koster en del å fikse dersom man ikke skrur selv. Facelift og pre-facelift ruster i utgangspunktet like mye, og det kommer an på tidligere eierforhold, mer enn årsmodell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2016 (endret) Takk for svar! Fått tilbud på en fin 323Ci for 50 000. Hadde det vært snakk om bil til meg selv og jeg hadde hatt penger ville jeg bare slått til her. Det er jo et utrolig godt tilbud, men har fått enda strammere budsjett etter jeg opprettet tråden, så absolutt maks kjøpspris er 40 000, helst under :/ Skal se på en tilsynelatende pen 1999mod 320i nå på Onsdag hvor eneste feil visstnok var rust i/på venstre hjulbue. Jeg får se bilen på bukk, så blir jo lett å se om den er ihjelrustet. Hva ellers burde jeg se/kjenne etter? Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Endret Januar 11, 2016 av RCmannen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Sjekk etter rust over bakpotta. Knirkelyder,dunkelyder, oljenivå, svetting, bremseslanger. Er mye dubkan sjekke om du får den på bukk ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå