Gå til innhold

2004 bmw 525d (e60) oppdatering fra verksted.


BMWguruen
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min er på verksted etter at den gikk tom for strøm og ikke ville starte igjen etter det.
Verkstedet ringte meg for å gi meg en oppdatering på bilen. De sa at bilen var helt tom for diesel og at de har nå "luftet" systemet og fyllt på diesel. Jeg syns det er merkelig fordi at jeg fyllte et par hundrelapper rett før jeg parkerte bilen. Og så har den stått siden den gikk tom for strøm. Og så sier verkstedet nå at det har kommet opp en ny feilkode ang startsperren. Det har jeg aldri vert borti før..

Jeg begynner å mistenke at verkstedet finner opp ting for å tjene mest mulig penger på meg.. Er det noen som har erfaring med Bergens Auto ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra verkstedet igjen. Nå sier de at de må kode om nøklene mine med spesialutstyr, det skal komme en spesialist til dem i morgen å fikse startsperreproblemet på bilen min.. Grett nok... men så sier han også at begge batteriene mine (det som var med bilen når jeg kjøpte den, og et annet batteri som låg i bagasjerommet) er veldig dårlige.. målingene viste 38% og 43% når det egentlig skal være 100%.. det som er merkelig med dette er at det ene batteriet som målte "43%" er HELT NYTT og aldri brukt. Kjøpte det på bmw verksted i barcelona rett fra øverste hylle... Betalte 160 euro for det.

Endret av BMWguruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo rart ut med diesel.

At startsperre skal koble ut og glemme nøklene er veldig rart.

At batteri også er så dårlig er kanskje ikke rart, all den tid du selv sier den var strøm tom.

Men desverre er du jo kanskje låst til verksted side du kanskje ikke slikt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forklaring fra verksted

Bilen kom inn på henger.
Starter ikke.
Feil søkt, tatt diagnose.
Feil på pumpe, demontert prøvd å få diesel frem,
Bilen er tom for diesel selv om måleren sier at det er mye igjen.
Fyllt på diesel, diesel kommer nå fram.
Ny diagnose feil på startsperre,
Leie inn orginaltester fått synkronisert startsperre.
Bilen starter nå med en gang.
Batteri i bil er svært dårlig, har stått på lading så lenge bilen har vert her, men det er deffekt.
Vi har lagt ut for kunde til nytt batteri,.
Vi har byttet batteri og programert det til bilen

Pris 6635 .-

Jeg synest at den prisen var helt grei. Men i teksten så skurrer det litt.. for det første så fyllte jeg 200 kr med diesel rett før bilen ble stående. Med mindre det er et stort hull i tanken så kan ikke drivstoff bare forsvinne av seg selv :D Og batteriet som de mente var helt deffekt er brukt kanskje i 1 time.. Det er helt nytt, kjøpt på bmw verksted.
Jeg personlig tror at verkstedet har pyntet på arbeidet for å kunne rettferdiggjøre kostnaden.

Hva mener dere? Skal jeg bare la det ligge ? Eller skal jeg sende en liten klage ?

Endret av BMWguruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fått med det det ubrukte batteriet, så kan du teste det selv.  Ellers er jo totalen billigere enn om det hadde vært startsperren som var gåen og måtte byttes, så kanskje ikke så ille hvis problemet var reelt og de klarte å kode nøkkelen på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...