Gå til innhold

525TDS - Frostveske hjelp!


aanung
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en E39 525TDS med motor M51D25TUOL der frostveska rett og slett forsvinner.. Motoren går klokkerent, olja er stygg fin, ryker ikke hvitt og eksosen er ikke rå/lukter surt. Den ble sånn helt plutselig, kjøpte den for ikke så lenge siden og forrige eier hadde fylt på frostveske nå og da, men ikke fullt så ofte! Kjørte 1 mil i går og 1 liter forsvant. 
Motorvarmen er forresten fin!
Vet at det er skifta både vifte og frostvesketank på den.

Lufta frostveskesystemet i går men sto ikke i noen bratt oppoverbakke, skulle jeg prøvd på nytt bare at jeg da skal stå bratt? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjort! Alt er tappa av og deretter fylt opp igjen å lufta kjølesystemet! Har nå i kveld prøvd å kjøre den igjen etter enda en lufting av kjølesystemet minker ikke så mye, men forsvinner en god del når man har kjørt rundt 2/3mil. Hjelp? :)

Kan ikke fatte at det er noen lekkasje, utvendig lekkasje er det hvertfall ikke da det ikke er noen spor etter det, innvendig lekkasje hadde man vell også snart merka på motoren da den snart har "svelget" godt over 10liter siden jeg kjøpte den, som sagt så går motoren klokkerent, ryker ikke noe spesielt av den og eksosen er også fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjort! Alt er tappa av og deretter fylt opp igjen å lufta kjølesystemet! Har nå i kveld prøvd å kjøre den igjen etter enda en lufting av kjølesystemet minker ikke så mye, men forsvinner en god del når man har kjørt rundt 2/3mil. Hjelp? :)

Kan ikke fatte at det er noen lekkasje, utvendig lekkasje er det hvertfall ikke da det ikke er noen spor etter det, innvendig lekkasje hadde man vell også snart merka på motoren da den snart har "svelget" godt over 10liter siden jeg kjøpte den, som sagt så går motoren klokkerent, ryker ikke noe spesielt av den og eksosen er også fin!

Har du selv tappa det, eller har tidligere eier sagt han har gjort det?

Har du deksel under bilen? Altså, sånn plastikkdrit som er i veien overalt under? Hvis ikke kan du jo kjøre den på tomgang og prøve å heise den opp, eventuelt om du kjenner noen som har løftebukk... Det jeg mener er at du kan la den stå og gå på tomgang en stund, blir jo ikke det samme som aktiv kjøring, men kanskje du ser at det lekker... :P Hvis dette viser seg å være en dårlig idé i morra får jeg skylde på at jeg burde ligget under dyna for lengst...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...