Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Veldig mange kjøper vindusantenne og plasserer den i frontruten, og det er nok muligens det enkleste også, men man kan sånn sett plassere den i bakre siderute, eller kjøpe en annen form for antenne. Det går litt på hva man ønsker/gidder/tar seg råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har handlet mObridge fra Sverige?

Ser det er noe billigere der borte

http://www.winnscandinavia.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=413&artnr=703M1000MDAB&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

Dette er den offisielle importøren. Så med dagens kurs er det jo ca 3250NOK

Ellers ser jeg Bilradiospesialisten har startet å selge disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, barsjef skrev:

Noen som har handlet mObridge fra Sverige?

Ser det er noe billigere der borte

http://www.winnscandinavia.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=413&artnr=703M1000MDAB&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

Dette er den offisielle importøren. Så med dagens kurs er det jo ca 3250NOK

Ellers ser jeg Bilradiospesialisten har startet å selge disse også.

1700kr i forskjell da.....Blir bilstereospesialistens mobridge levert med taxifrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt mObridge fra norsk nettbutikk levert for ca. 4200,-, så om man skal ta med moms og litt slikt begynner prisene å nærme seg, men jeg er enig i at det er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke most tilkobling bak på min Professional spiller som står i en X1 2011 modell, har jeg noen mulighet for å bruke andre adapter enn mobridge og kufatec ? vil helst benytte meg av originalspilleren.

Noen som har prøvd å montere adapter fra mediadab ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro MediaDAB vil fungere, samme med AutoDAB som fungerer likt (sistnevnte får man til ~1500,- fra eBay). Andre alternativer er som nevnt tidligere å bytte til lik spiller som du har, men med innebygget DAB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å montere cic navig. i min E91 11/2011. Såvidt jeg forstår trenger jeg cic-enhet produsert etter 09/2010 for dab+. Har fra før av Professional Radio med Dab+ (S654), så da er vel delen med antenne i orden. Men, er denne enheten værre å få tak i? Har søkt endel rundt på nett, fleabay osv. Kan jeg spøre om jeg har misforstått totalt når det gjelder hvilken enhet jeg trenger, eller om jeg er på leting etter riktig enhet, er disse vanskeligere å få tak i? Har nå skumlest mesteparten av tråden, så beklager så mye om jeg for 8. gang tar opp det her!

Endret av Appelgren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enheten er ikke spesielt enkel å få tak i dessverre, så løsningen her vil nok være å levere inn en CIC uten DAB i innbytte for en enhet med DAB+. Dette koster dog litt, men er nok den enkleste løsningen å få tak i en CIC med DAB+ på. I tillegg har du jo garanti på enheten også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw e39 2002 16:9 navigtion med DSP

hvilken muligheter ?

Gateway pro dab går ikke da bilen har dsp.

har vurdert denne fra gs https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/dab-dab_universalt/kenwood_ddx4016dab_universal_spiller_dab_ddx4016dab__3677286

men mister da selfølgelig kjørecomputer muligheter. Noen som hver hvor denne vil passe med tanke på hifi system med forsterker ? Er de plug and play ?

siste utvei er selfølgelig adapter men har heller ikke mulighet for aux så dette hanske uønskelig.

noe forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en E87 116i 2006 (WBAUF11050P012668) uten 6FL, men med Radio Professional. 

Jeg forstår at litt av cluet med denne tråden er å integrere, men i denne bilen er det vel begrenset. Rattet har ikke knapper, og eneste jeg kommer på er forbruk i dispayet på Radio Professionalen og AUX. 

Så, med inspirasjon fra headunitbytte i båten er to veier jeg har lurt på, men jeg er nysgjerrig på om det er noen aspekter jeg har glemt. 

1. Monteringsramme og standard 1-din head unit.

Trikser her både støtte for dab+ og blåtann handsfree/ audio. Trenger nødvendigvis antenne for DAB+ og mic for blåtann handsfree. http://www.transmedia.no/products/bmw-1serie-e81e82e87e88-monteringsramme + en eller annen headunit

2. Dynavin N6 for E8x

Ble nevnt tidligere i tråden, men det var begrenset med erfaringer. Det blir vel nesten å koble opp ny unit, for så å starte med DAB+ forstår jeg det riktig. En løsning med display og slikt er det i det minste. Noe dyrere og mer kompleksitet i løsning.

http://www.dynavin.com/products/n6_e8x.php

I skrivende stund før jeg fikk trykka på submit så kom det svar fra Schmiedmann Norge at Danmark hadde slutta med Dynavin grunnet endel reklamasjoner. Venter på ny samarbeidspartner på dette området. 

Jeg ønsker egentlig en smidig løsning, uten for mye kompleksitet og dill. Betaler gjerne litt for dette, samt at det skal trylles på plass og bare virke. 

Ka dykk tru?

2017-01-05 20.14.42.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...