Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har E61 2010 mod med Cic og navi proff også har jeg montert CIC med dab+ fra X1 E84  2014 modell.Har prøvd å kode med Ista men det går ikke.Vet noen hvordan jeg kan kode dette i bilen min og evt hvem tester kan brukes.

Kan denne Cic resettes, tror bare VIN nr som kødder her. Har tilgang til Ista hos Bmw.Takker for svar😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.1.2017 at 0.39, awt skrev:

Jeg er litt usikker, men vil påstå det (uten at jeg tar noe ansvar).

Det som er problemet er at alle CIC produsert for det amerikanske markedet etter 2010 fikk innebygget satelittradio. På grunn av dette vil det ikke fungere med ekstern satelittradiomodul (som mObridge oppfører seg om) om datoen i CIC er etter 0909 (2010-modell), da den vil vise den interne (som ikke finnes, men programvaren ligger der).

Hvorvidt e6x CIC fikk samme endringen (kan hende denne ikke har det grunnet kort gjenværende produksjonstid) vet jeg ikke.

Uansett så ser jeg for meg disse scenarioene:

1. Det går uten problem

2. Man må endre datoen i CIC til 0809 (altså at det er en 2009-modell, og ikke 2010-modell), slik at den vil lete etter ekstern satelittradiomodul.

På f.eks. e70/e71 X5/X6 vil ikke mObridge fungere uansett, da disse ikke fikk CIC før på 2010-modellene. På disse er det derfor ikke mulig å sette inn en eldre dato, da man får en "umulig" kombinasjon. Denne problemstillingen har man ikke på e6x.

Sjekket produksjons dato på min E60. Å den er 2009-09-16. Instruksjons heftet for Idrive som lå i bilen når jeg fikk den, hadde eget avsnitt om satelittradio. Så antar da at E60 også fikk dette. Så da er det nok rett at 2010 modell E60 ikke kan bruke mObridge uten at det kodes ny dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med satelittradio-avsnittet var interessant, så da stemmer nok det du sier ja. Takk for info. :)

Nå er det ikke noe problem å endre dato sånn sett, men det blir litt mer kluss likevel, og det innebærer at den som monterer kjenner til akkurat dette, samt vet hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, awt skrev:

Det med satelittradio-avsnittet var interessant, så da stemmer nok det du sier ja. Takk for info. :)

Nå er det ikke noe problem å endre dato sånn sett, men det blir litt mer kluss likevel, og det innebærer at den som monterer kjenner til akkurat dette, samt vet hvordan det gjøres.

Ja var derfor jeg sjekket opp. For kjøper/installere en som ikke har mulighet for å kode sjøl, en mObridge vil han trenge hjelp til endring av dato for å få ting til å virke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

2011 BMW 520d F11, med 6,5" CIC i-drive. Iflg. hjemmesiden til Dension DAB+U så kommer ikke denne opp i listen?
Noen som vet om den virker på min? Siste nr i understellsnr: DU36865

Kikker for tiden på et bra alternativ. Er veldig int. i CIC 10" med DAB, for å få en så original løsning som mulig, men for meg så er ikke navigasjon viktig, da jeg aldri bruker den. Men heller Google Maps.. Har også tenkt litt på NBT, men sitter litt igjen med samme konklusjon der, at jeg aldri kommer til å bruke navigasjonen, men igjen så vil kanskje bilen være enklere å selge?

2017-01-22 13.02.15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, awt said:

Jeg ser ikke hvorfor DAB+U ikke skal virke i denne, mener @Kjennern hadde den i sin F10?

CIC/NBT vil nok uten tvil gjøre bilen lettere å selge, men om du får igjen pengene vet jeg ikke.

Fungerte fint, men den trenger ekstra antenne kabel. Så det blir litt rart med med tilkobling i midt armlene. og kabler ut derfra til antenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.1.2017 at 11.21, Kjennern skrev:

Fungerte fint, men den trenger ekstra antenne kabel. Så det blir litt rart med med tilkobling i midt armlene. og kabler ut derfra til antenne.

Så du hadde CIC mid/6.5" skjerm? Hvorfor byttet du ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kjennern skrev:

Byttet ikke noe ut, hadde ikke dab tuner i bilen og ville teste ut dab. Har byttet bil siden den gang.

Tror jeg formulerte meg litt dårlig her. :-)

Mente: i din F10/11, hadde du CIC mid/6.5" skjerm også virket Dension DAB+U? 

Den kommer nemlig ikke opp på siden til dension sin side. Det er bare CIC 10" som kommer opp som den støtter i flg dension. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, MeSs said:

Tror jeg formulerte meg litt dårlig her. :-)

Mente: i din F10/11, hadde du CIC mid/6.5" skjerm også virket Dension DAB+U? 

Den kommer nemlig ikke opp på siden til dension sin side. Det er bare CIC 10" som kommer opp som den støtter i flg dension. 

Jeg hadde 10" i min gamle F10 ja. Men kan ikke se hvorfor en 6.5" ikke skulle virke da det fortsatt er CIC nav på begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjennern skrev:

Jeg hadde 10" i min gamle F10 ja. Men kan ikke se hvorfor en 6.5" ikke skulle virke da det fortsatt er CIC nav på begge?

Jeg har ikke navigasjon, men har USB i midtkonsollen og combox. Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle virke jeg heller, men er en risk å ta når den ikke står på siden til Dension. Tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MeSs said:

Jeg har ikke navigasjon, men har USB i midtkonsollen og combox. Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle virke jeg heller, men er en risk å ta når den ikke står på siden til Dension. Tusen takk for svar :-)

Den kommer opp under Media menyen. Så er ikke avhengig av navigasjon. Vil tro de støtter bilen din selv om det ikke står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...