Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Høres ut som om noe er galt med fibertilkoblingen, på grunn av at handsfree ikke virker som den skal. MULF-modulen har strøm (derfor kobler telefonen seg til), men den har nok ikke kontakt med bilen, noe som er grunnen til at du ikke får lyd.

Har du sjekket at fiberen er rett med tanke på inn og ut på Kufatecen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å sjekket litt nå. MULFen var visst litt sær på om den var koblet før eller etter kufatec, so nå fungerer alt som det skal. Mottaket hakker også en del idet man vrir lysbryteren fra 0 til noe annet. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har LED i AE, grøftelys og skiltlys. Hakker dog bare i noen sekunder etter man vrir på bryteren, så ser ikke på det som noe stort problem. Etter en kjøretur får jeg bare inn Nrk jazz og kiss... Tidvis vil heller ikke kanalinfo vise på skjermen. Skjer dette pga dårlig mottak som følge av feks LED?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg saumfart Google, denne tråden og diverse andre tråder uten å finne ut av dette.... 

Jeg har en e60 2004 med M-ASK. Jeg ser at første versjon av M-ASK(2003-2005) systemet ikke har støtte for mp3 text, noe som ikke gir noe tekst fra gateway osv. Hvis jeg skal montere kufatec fistune, vil den integrere seg som DAB og tekst og info vil dukke opp som vist på dette bildet? Det er ifra en LCI e60. dab-adapter-bmw-1-serie-e81-e82-e87-e88-

Eller må jeg bytte ut headuniten med en fra 2006+? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Jeg aner rett og slett ikke, men som med alt annet hadde det jo vært interessant å visst.

DAB og mp3 er helt forskjellige ting, så sånn sett tror jeg det vil virke, men jeg vedder ikke penger på det. Litt usikker på når DAB i det hele tatt kom, men lurer på om det var i 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2006 e91, og der vises info og tekst på MASK som på bildet ditt @DieselMotor. Edit: misforstod spørsmålet

Har kjørt litt rundt nå @awt, hvilken posisjon bryteren står i har lite til ingenting å si. Får fortsatt bare inn to kanaler...

Endret av simbru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en E60 2007 med DAB (S654) og CCC. Jeg tenker å bytte ut enheten i bagasjerommet med en Mobridge og lurer på om jeg kan bruke dab antennen som allerede er montert i bilen eller om jeg må montere en ny antenne? Er denne antennen i finnen på taket eller er den lokalisert annen plass på bilen?

En fantastisk tråd,forresten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan benytte den samme antennen. Det enkleste er å kjøpe Kufatec i ditt tilfelle, da denne er så og så plug & play og plugges i der eksisterende DAB-modul er (som da fjernes). Denne er også noe rimeligere.

Bilen har faktisk to antenner, en på taket og en i vinduet. Det er den i vinduet som benyttes i Norge.

Her er en som har akkurat samme utgangspunkt som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet kufatec i Tyskland og spørte dem angående MASK1 og DAB. De har faktisk ikke prøvd de sammen og kunne ikke gå god for at det vil virke. Ifølge ETK kommer ikke DAB-modulen før 9 januar 2006 så kanskje jeg ender opp med å bytte spilleren i tillegg.... nå er det ikke store summen man må ut med for å få en brukt MASK 2(?) heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...