Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, awt skrev:

Originalt er alltid best, men da folk flest ikke vil bruke godt over 10k på dette vil jeg si mObridge er den beste løsningen for ditt vedkommende.

Takk for svar .   Fant noe greier til 3900 som heter ,- FISTUNE® DAB/DAB+ til BMW med CIC.  Ser mObridge ligg på 5k .   Det må no være nok for å få DAB til å bli DAB+ .  10K skjer ikke nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fistune kommer som CD-veksler, mens mObridge kommer som satelittradio.

Sistnevnte vil derfor komme under radiomenyen, slik at snarveiknapper og slikt vil fungere.

Handler du på bilkomponenter.no og bruker tilbudskoden "bimmers15" blir den noe rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, awt skrev:

Fistune kommer som CD-veksler, mens mObridge kommer som satelittradio.

Sistnevnte vil derfor komme under radiomenyen, slik at snarveiknapper og slikt vil fungere.

Handler du på bilkomponenter.no og bruker tilbudskoden "bimmers15" blir den noe rimeligere.

Aha , skjønner 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som anbefaler spesifikke steder å kjøpe NBT Professional navigasjon til BMW F30?

har sjekket på EBay, men ligger ekstremt mye ute fra Litauen....

Mye lave priser på eBay, så lave at omtrent 60% av varene ser ut til å være stjålet. Hvis man er ekstra kritisk til prissettingen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Noen som anbefaler spesifikke steder å kjøpe NBT Professional navigasjon til BMW F30?

har sjekket på EBay, men ligger ekstremt mye ute fra Litauen....

Mye lave priser på eBay, så lave at omtrent 60% av varene ser ut til å være stjålet. Hvis man er ekstra kritisk til prissettingen da.

Kjøper du fra Litauen er det stor sannsynlighet at den kommer fra en Norsk bil. Bør unngå å kjøpe fra dem er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, arildopc skrev:

Kjøper du fra Litauen er det stor sannsynlighet at den kommer fra en Norsk bil. Bør unngå å kjøpe fra dem er min mening.

Har også notert meg dette, men burde det ikke være mulighet for å finne ut chassinr. på bilen som delen kommer fra, og dermed opprinnelsen til bilen.

Dette er jo programmert inn i modulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FritzP skrev:

Har også notert meg dette, men burde det ikke være mulighet for å finne ut chassinr. på bilen som delen kommer fra, og dermed opprinnelsen til bilen.

Dette er jo programmert inn i modulen.

Jeg vil ha VIN på donorbil. Fant heldigvis en NBT fra en bil som er skrotet. Sjekket opp med VIN på bilen for å se om noe var meldt stjålet, men fikk beskjed om at den var skrotet. Kom opprinnelig fra en 2013 modell 435ix Cabriolet. Så den skal ha DAB+ mener jeg å huske? Siden den er nyere enn 2011?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, awt skrev:

Alle NBT har DAB+ (såfremt de har DAB).

Gledelig å høre. Enheten kommer som sagt fra USA, så antar at jeg må ha Europakart-pakken. Hvor mye koster disse CD'ene nå for tiden?

antar at man kan installere Europakartet på US NBT enhet...?

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Om den har DAB tviler jeg på den har USA-kart. :)

Kart koster ingenting om man legger de inn selv og kan lese av 1b-filen.

Herlig med raskt svar AWT! Tusen takk :D

fikk beskjed om å kjøpe emulator med NBT'en. Da vil man kunne legge inn alt selv 🤓 Må innrømme at jeg er rimelig "noob" på disse sakene her. Flink med data, men vet null og niks om BMW og koding der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Herlig med raskt svar AWT! Tusen takk :D

fikk beskjed om å kjøpe emulator med NBT'en. Da vil man kunne legge inn alt selv 🤓 Må innrømme at jeg er rimelig "noob" på disse sakene her. Flink med data, men vet null og niks om BMW og koding der...

Har lastet ned nyeste kart og lagt inn fsc kode for lifetime oppgraderinger. Alt gjort med programmer lastet ned fra div forum 🙃

Dette i en E61 vel og merke

Endret av Knutmyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Lifeasiknowit_bmw said:

Gledelig å høre. Enheten kommer som sagt fra USA, så antar at jeg må ha Europakart-pakken. Hvor mye koster disse CD'ene nå for tiden?

antar at man kan installere Europakartet på US NBT enhet...?

USA benytter AM, FM og satelittradio, de har ikke noe DAB-nett meg bekjent. Så kan ikke skjønne at en enhet fra en amerikansk bil har DAB-mottaker?

Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...