Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

On ‎3‎/‎13‎/‎2017 at 11:57 AM, awt said:

1. Man kan fint skjære

2. @SweetBMW mener jeg har fått gjort dette et sted. Alternativet er å kutte selv, og så bruke en ramme fra e63/e64 6-serie.

3. Om du tenker på selve hovedenheten/spilleren er alt av fester likt.

Da kom CIC i dag. Skal være ferdig programmer til min bil.

Mangler I-drive controller og frontpanel. Får ta det opp med selger.

Ser det er med 4 plugger, en til skjerm og en USB stick, men hva er de to andre til?

 

DSC05900.JPG

DSC05901.JPG

DSC05906.JPG

DSC05905.JPG

DSC05907.JPG

DSC05909.JPG

DSC05910.JPG

DSC05911.JPG

DSC05912.JPG

DSC05914.JPG

DSC05913.JPG

DSC05902.JPG

DSC05903.JPG

DSC05904.JPG

DSC05915.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stfoer skrev:

Ja, i følge selger er det til den nye controlleren.

Er det noen måte å se om denne er en DAB+ radio?

Ut fra delenummeret er denne produsert mellom september 2010 og april 2011, så den skal være DAB+ ja. Vil anbefale å sjekke opp slikt før kjøp, og ikke etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stfoer skrev:

Ja, i følge selger er det til den nye controlleren.

Er det noen måte å se om denne er en DAB+ radio?

Den Orange-gule pluggen og den grønne er antakeligvis det "fysiske tegnet" på at du har DAB+ ;) 

på min H.U har jeg i alle fall de to (en gul og en grønn) helt øverst til høyre på baksiden av H.U'en

IMG_5855.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, awt said:

Ut fra delenummeret er denne produsert mellom september 2010 og april 2011, så den skal være DAB+ ja. Vil anbefale å sjekke opp slikt før kjøp, og ikke etter. :)

Jeg har sjekket opp så godt det lar seg gjøre før kjøp, (derfor har dette tatt lang tid, som du selv sier er det ikke let å få tak I CIC med DAB+ orginal E60) til sist må en stole på selger (virker seriøs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig umulig å finne CIC med DAB+ til e60, så det er jo greit nok. :)

Det er ingen problem å sjekke opp delenummeret (gitt at bildet er av enheten som faktisk selges, noe det normalt er), og da ser man med en gang når den er produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg at det tar en del tid å ettermontere original DAB+. Man må først og fremst anskaffe deler :) også må taktrekket demonteres... deretter skal antennen festes rett over (inni det sorte dekselet på midtrebaklyset på bilen, i alle fall F30)

LDVS kabler og antenne blir fort 7800,- og oppover + all jobben med demontering av taktrekk.

derfor lurer jeg på om det finnes en smart og enkel løsning for DAB+ antenne. Har fått høre at Kufatec og Fistune ødelegger kretsene på H.U... så det må eventuelt bli noe annet enn en slik løsning :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, awt skrev:

Hvor har du hørt det fra om jeg tørr spør? :)

Kufatec og Fistune er forøvrig det samme, og jeg tror ikke noen av disse virker på NBT.

Hm, står på Fistune at det funker på NBT :P 

https://www.bilkomponenter.no/products/fistune-dab-til-bmw-f-serie-nbt

Har hørt av BMW tekniker at de er blitt frarådet å anbefale kundene sine denne løsningen fordi H.U kan gå filleveien...

😅

IMG_5865.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte nok litt fort der vedr. NBT. :)

Når det gjelder det andre tror jeg neppe dette er tilfelle. Det som derimot er tilfelle er at BMW ikke anbefaler løsninger som tilkobles bilens MOST-system, da de er usikre på hvordan dette vil oppføre seg eller påvirke andre systemer ved feilsøkinger og oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...