Gå til innhold

glødepluggskifte 2004mod 118d,noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei , håper noen kan komme med litt info, er snakk om en 118d hvor glødinga er litt skrall, glødelampe lyser kun i 1-2 sek, å bil er veldig tungstartet, hører at den tenner på 1 og 1 cyl før den starter helt,

har prøvd å lese litt, å ser gløderele er jo litt sånn gjenganger har jeg fått inntrykk av, å såklart dårlige glødeplugger.

er det noen her som har byttet glødeplugger på en sånn bil, evnt tilsvarende motor ? ser at innsug må vertfall av virker det som.

Skal få tatt diagnose snart, men lurer da engentlig på åssen arb mengde det er å bytte glødeplugger.

Skrevet

Det skal være det samme som på M57 og den har jeg selv skiftet på.

En meget kurant jobb som jeg brukte 2 timer på i rolig tempo og for meg selv, første gangen. Inkludert verktøy henting og rydding.

Så effektiv skrutid er nok kanskje 1 time og 30-45 min.

Kjøp ny innsug pakninger da de skal byttes.

Kjør motoren varm da blir det lettere å løsne pluggene.

Ellers var det ingenting vanskelig eller uforutsett på min bil. Pluggene satt fast, men de løsnet veldig fint og enkelt, selv ved bruk av en 1/4" skralle.

Skrevet

Hei , håper noen kan komme med litt info, er snakk om en 118d hvor glødinga er litt skrall, glødelampe lyser kun i 1-2 sek, å bil er veldig tungstartet, hører at den tenner på 1 og 1 cyl før den starter helt.

Jeg mener at bilen starter glødingen når du låser opp dørene, så hvor lenge glødelampa lyser sier ikke så mye. Men ut fra de andre symptomene høres det ut som det kan være glødepluggene. På min 120d kom det feilmelding på glødeplugger i diagnosen også.
Skrevet

Henger meg på denne. Har også 118d, dog fra 2008. Bilen starter alltid umiddelbart, men tomgangen krangler litt i begynnelsen. Det begynte slik nå i vinter. Km stand 127000. Mye langkjøring i mitt eie (de siste 30000 km), men aner ikke hvordan tidligere eiere har kjørt den. Ser nesten aldri glødelampa, så støtter påstanden om at den gløder fom. opplåsing. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...