Gå til innhold

E39 530D som lader seg ut hver bidige dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

0.7A vil ikke tappe batteriet over natten, sikker på at den ikke trekker mer? Jeg ville begynt med å skjekke dynamoen, hvis den er kortslutta kan den tappe ett nytt batteri i løpet av 4 timer. Er ikke så mye annet jeg kan tenke på som kan gjøre det.<br />

<br />

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk<br />

<br />

Skrevet

0.7A vil ikke tappe batteriet over natten, sikker på at den ikke trekker mer? Jeg ville begynt med å skjekke dynamoen, hvis den er kortslutta kan den tappe ett nytt batteri i løpet av 4 timer. Er ikke så mye annet jeg kan tenke på som kan gjøre det.<br />

<br />

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk<br />

<br />

Dynamoen lader fint, så den er ikke defekt.. 

Skrevet

Standard er jo sluttrinn/steg/motstand til varmeapp vifte. Men aldri hørt om noe så hissig.

Ja, har lest det. Men vifta oppfører seg helt normalt, så tror ikke det er den. Er noe skikkelig hodebry det her! Dritt lei av startkabler hver bidige gang jeg skal avgårde. Er ikke alltid jeg får starta selv om den står å lader hele natta.

Skrevet (endret)

Dynamoen lader fint, så den er ikke defekt..

Hvis en diode er kortsluttet vil den fortsatt lade 14V. Men den tapper batteriet når du slår av motoren. Endret av Sebb9
Skrevet (endret)

Koble ifra stikket inn til spenningsregulator på dynamo når du parkerer for kvelden, det er fort gjort

Endret av Hpi
Skrevet

Hvis en diode er kortsluttet vil den fortsatt lade 14V. Men den tapper batteriet når du slår av motoren.

Ok. Hvordan får jeg sjekket det eventuelt? Og ville den ikke hatt et vesentlig større spenningsfall konstant enn 0,7 amp da? Så lenge vi har testet har vi ikke funnet større spenningsfall enn det. Det virker som om det er noe som plutselig tapper store mengder uregelmessig, men det får vi jo aldri bekrefta når den oppfører seg normalt mens vi tester.. Når bakluka åpner/lukker har den et vanvittig spenningsfall. Så jeg tenker da at det er den som er synderen, siden det hender at den har det litt gøy på egenhånd..

Skrevet

Har du koblet mellom ampermeter og koblet ut en og en sikring? Da burde finne ut hvilken kurs problemet ligger på.

Du kan jo også prøve og koble ut baklukeopneren og se om det hjelper..

Skrevet

Har du koblet mellom ampermeter og koblet ut en og en sikring? Da burde finne ut hvilken kurs problemet ligger på.

Du kan jo også prøve og koble ut baklukeopneren og se om det hjelper..

Vi har prøvd å koble ut de fleste sikringene, men finner ikke noe feil der heller.. Skal så sjekka dynamoen ordentlig. 

Skrevet (endret)

For å teste diodene må du først koble fra batteriet og kabelene på dynamoen. Så måle motstand(ohm) mellom godset(jord) og pluss polen på dynamoen. Det skal være veldig høy motstand den ene retningen og lav den andre.

Virker som du blander spenningsfall med strøm. Spenningsfall måles i volt og strøm i ampere. Spenningsfall sier deg ikke så mye. Bakluka går vel gjennom en sikring, bør være enkelt å eliminere feil der ved å plugge ut sikringa.

Endret av Sebb9
Skrevet

For å teste diodene må du først koble fra batteriet og kabelene på dynamoen. Så måle motstand(ohm) mellom godset(jord) og pluss polen på dynamoen. Det skal være veldig høy motstand den ene retningen og lav den andre.

Virker som du blander spenningsfall med strøm. Spenningsfall måles i volt og strøm i ampere. Spenningsfall sier deg ikke så mye. Bakluka går vel gjennom en sikring, bør være enkelt å eliminere feil der ved å plugge ut sikringa.

Ja, jeg blanda litt der. 

Bakluka går vel gjennom en sikring ja, men finner jo ikke ut av hvem. Oversatt akkurat hele sikringskartet til norsk, og det står ikke bakluke eller noe som kan ligne på bakluke en eneste plass.. Nærmeste var sikring 20 såvidt jeg skjønte, men bakluka funka like herlig når jeg tok ut den. Er det en av hovedsikringene da eller? Har ingenting å måle med her og nå, så får ikke feilsøkt så mye på egenhånd.. Prøvde å ringe bmw og gs, men de hadde aldri hørt om lignende problem før engang. De sa at det mest sannsynlig verken var jording eller dynamo iallfall.. Dynamoen lader opp batteriet fint og har ingen strømproblemer ellers - sånn utenom at all strømmen forsvinner selvsagt!

• 3 weeks later...
Skrevet
On 21.1.2016 at 23.04, bimmers89 skrev:

Åssen gikk det med denne tråden?oppdatering??

Var visst bare microbryteren i bakluka. Bytta den igjen, og bilen var tilbake til normalen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...