jbrauten Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 (endret) Etter en alt for lang periode borte fra BMW, så er jeg endelig tilbake. Tenkte jeg skulle opprette en tråd mest for å ha en liten "Worklog" på bilen, menogså for å hente tips og triks fra andre. Litt om bilen: Km. stand: 134 000km Prod. dato 2007-09-17 PLATINGRAU METALLIC M sportpakke Panoramasoltak Sort taktrekk Manuell Adaptive Xenonlys Shadowline HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM Skinninteriør, LEDER DAKOTA/NATURBRAUN 17" Vinter og 18" Sommer Planer (kortsiktig): "Y-kabel" for mediaavspilling fra iPhone Skvettlapper Utbedre lakkrust på bakluke Custom made hundebur til 2stk hunder (ref. linselus på interiørbilde) DEFA WarmUp med motorvarmer, baterilader og kupevifte Takstativ, Wing Bar Edge Sølv eller Sort (stiv pris på sort) Bytte til 2 runde endestusser Feilsøke glødesystem (litt tungstartet ved 10 minus) Ønsker (langsiktig): Avtagbart tilhengerfeste Oppgradering av Navigasjon/Skjerm Tone ruter fra B-stolpe og bak 19" Sommerfelger LED angel eyes Motortuning Om noen har forslag til utbedringer er det bare å fyre løs Legger ved utstyrslisten fra BMWvin: Vehicle information VIN long WBAPX31050CX38222Type code PX31Type 520D OL (EUR)Dev. series E61 (MUE)Line 5Body type TOURSteering LLDoor count 5Engine N47Cubical capacity 2.00Power 130Transmision HECKGearbox MECHColour PLATINGRAU METALLIC (A68)Upholstery LEDER DAKOTA/NATURBRAUN (LCNG)Prod. date 2007-09-17 Order optionsNo. Description1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES1CB CO2 CONTENT2NP M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA320 MODEL DESIGNATION, DELETION337 M SPORT PACKAGE354 GREEN STRIPE WINDSCREEN386 ROOF RAIL4BY FINE-WOOD TRIM BAMBOO GRAIN ANTHRACITE402 PANORAMA GLASS ROOF417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS423 FLOOR MATS, VELOUR428 WARNING TRIANGLE430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D442 CUPHOLDER481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)522 XENON LIGHT524 ADAPTIVE HEADLIGHTS534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION563 LIGHTS PACKAGE6AA BMW TELESERVICES6AB CONTROL TELESERVICES6FL USB-/AUDIO INTERFACE606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS612 BMW ASSIST616 BMW ONLINE633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM698 AREA-CODE 27R9 EDITION FLEET7SN NAVI BUSINESS W.HANDYPREP.BLUETOOTH704 M SPORT SUSPENSION710 M LEATHER STEERING WHEEL715 M AERODYNAMICS PACKAGE735 BASICPACKAGE760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE8SP COP CONTROL8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC)801 GERMANY VERSION843 ENGINE DESIGN863 EUROPE/DEALER DIRECTORY879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION9BD BUSINESSPACKAGE Series optionsNo. Description548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING851 LANGUAGE VERSION GERMAN Spørsmål ang. utstyrsliste: 843 ENGINE DESIGN - Betyr det at motoren er nedtunet fra 177hk til 163hk?Det står oppgitt 163hk i vognkortet, mens i utstyrslisten her står det oppgitt 177hk 616 BMW ONLINE - Noen som kan nevne fordelene med å ha dette? Endret Januar 19, 2016 av jbrauten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Gratulerer med pen bil med flott interiør (har likt selv. ) Dette er en 2008-modell, ikke 2007 (BMW byttet årsmodell i september), så da høres det litt bedre ut. Disse bilene har opprinnelig 177hk som du sier, men i Norge ble de fleste solgt med 163hk (samme motor, bare "nedtrimmet"). Det virker som om din er importert (med tanke på utstyrslisten), så hvorfor din har 163hk aner jeg ikke. Det er uansett mulig å oppdatere motorstyringen slik at du får 177hk. Ang. online-greiene er det ingen fordeler med å ha dette dessverre, og det har egentlig ingen funksjon her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Fin bil! Nydelig interiør, og gøy med manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbrauten Skrevet Januar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2016 Gratulerer med pen bil med flott interiør (har likt selv. ) Dette er en 2008-modell, ikke 2007 (BMW byttet årsmodell i september), så da høres det litt bedre ut. Disse bilene har opprinnelig 177hk som du sier, men i Norge ble de fleste solgt med 163hk (samme motor, bare "nedtrimmet"). Det virker som om din er importert (med tanke på utstyrslisten), så hvorfor din har 163hk aner jeg ikke. Det er uansett mulig å oppdatere motorstyringen slik at du får 177hk. Ang. online-greiene er det ingen fordeler med å ha dette dessverre, og det har egentlig ingen funksjon her til lands. Har fulgt med på tråden din i smug, og må si meg enig i at vi har et flott interiør Du har gjort mange fine oppgraderinger, så får hente litt motivasjon der tenker jeg. Har du noe prisestimat på CIC-oppgraderingen du foretok? Høres bedre ut med 2008-modell ja, så den var ikke dum Spørs om jeg må få oppdatert motorstyringen da. Må dette gjøres av et merkeverksted? Jeg vurderer uansett (på sikt) motortuning, så får se hva jeg gjør med dette Hvor kan man få kjøpt "Y-kabel" til en fornuftig pris? Ser GS selger til rundt 1000-lappen... Fin bil! Nydelig interiør, og gøy med manuell Takk for det Veldig fornøyd med at det er manuell ja. Går fint an å bedrive litt inspirerende kjøring på vinterveiene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Har fulgt med på tråden din i smug, og må si meg enig i at vi har et flott interiør Du har gjort mange fine oppgraderinger, så får hente litt motivasjon der tenker jeg. Har du noe prisestimat på CIC-oppgraderingen du foretok? Høres bedre ut med 2008-modell ja, så den var ikke dum Spørs om jeg må få oppdatert motorstyringen da. Må dette gjøres av et merkeverksted? Jeg vurderer uansett (på sikt) motortuning, så får se hva jeg gjør med dette Hvor kan man få kjøpt "Y-kabel" til en fornuftig pris? Ser GS selger til rundt 1000-lappen... Takk for det. Det blir med en del forbehold (spesielt med tanke på kronekursen), men en 10-12000,- går det nok fort om du gjør alt selv Nei, merkeverksted vil nok nekte på at noe slikt er mulig, så her er du avhengig av å finne noen private. Om du likevel har tenkt å "justere" den litt er det ikke noe poeng i å gjøre det uansett. Y-kabel med lightning-kontakt er av en eller annen grunn billigere enn med 30-pins-kontakt, og sist jeg sjekket kostet ikke disse mer enn noen hundrelapper både hos Bavaria og Koed, men kronekursen har jo gjort sitt der også den siste tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbrauten Skrevet Januar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2016 Takk for det. Det blir med en del forbehold (spesielt med tanke på kronekursen), men en 10-12000,- går det nok fort om du gjør alt selv Nei, merkeverksted vil nok nekte på at noe slikt er mulig, så her er du avhengig av å finne noen private. Om du likevel har tenkt å "justere" den litt er det ikke noe poeng i å gjøre det uansett. Y-kabel med lightning-kontakt er av en eller annen grunn billigere enn med 30-pins-kontakt, og sist jeg sjekket kostet ikke disse mer enn noen hundrelapper både hos Bavaria og Koed, men kronekursen har jo gjort sitt der også den siste tiden. Det blir uansett ikke CIC-oppgradering med det første, så da har jeg tid til å følge med i markedet for brukte komponenter Spørs om jeg skal ta turen innom den lokale BMW-forhandleren å forhøre meg om pris på Y-kabel da. Takk for forslaget. Det finnes vel kanskje Snap in adapter til iPhone som passer i "633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF."? Ikke sikkert dette gjør samme nytten, og om det gjør det så er det vel en mer kostbar løsning kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Den vil kun lade telefonen, så det har ikke så mye for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbrauten Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2016 Den vil kun lade telefonen, så det har ikke så mye for seg. Da blir det nok Y-kabel ja Ellers så nyter jeg bilen, og konkluderer med at jeg har valgt riktig bil. Eneste jeg ikke har fått testet er panoramasoltaket, men regner med at det virker. For kaldt til at jeg tørr å prøve det nå. Kan man åpne/lukke vindu/soltak med fjernkontrollen på disse, eller er det ekstrautstyr? Noen som har en formening om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Alt kan åpnes/lukkes med nøkkelen ja, bare hold inne knappen(e). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Gratulerer med fin e61. Som det nevnes er interiøret flott . Håper du blir fornøyd med bilen.(Dette er nydelige biler å kjøre). En fordel å ikke teste panoramataket nå nei. Hvis du ser i tråden min så ser du hva jeg klarte ... Gøy med andre e61 tråder og . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Januar 23, 2016 Share Skrevet Januar 23, 2016 flott e61! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå