Lifeasiknowit_bmw Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Sliter med å finne ut hvilket dekktrykk jeg skal ha. Har lett over alt, men vanskelig. Kjører på ContiVikingContact 6. (Piggfritt selvfølgelig) Noen visdomsord rundt dette? Begynner å spinne i 100 om jeg har for høyt dekktrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Det står vel i instruksjonsboken, merkelapp i døren.? og på dekket ikke minst. http://luft-trykk.no Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Det står vel i instruksjonsboken, merkelapp i døren.? og på dekket ikke minst. http://luft-trykk.no På dekket står bare maks trykk, og det bør du ikke kjøre med. Jeg har selv 245/40/19 på min F10, og har ca 2,6 bar i de. Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Det vet jeg, og da vet man og at man holder seg ca. 4-5 bar under max Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Mener du 0,4 - 0,5 bar, for 4-5 bar under maks gir ikke mening? Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Jeg var litt på tynn is i forje innlegg , men mener at for eks. hvis dekket har påtrykt max 3,5bar. Så kjører man aldri med max, men ligger rundt 1 bar under som 2,5 eller 2,6 7 8. Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 (endret) Min opplevelse er at dette med riktig dekktrykk varierer med dekktype og kanskje kjørestil også. Jeg måtte justere en del ut fra normaltrykket før jeg fant noe som fungerte da jeg fikk på nye sommerdekk sist vår. Startet med det dekktrykket jeg hadde hatt før og da spratt faktisk bakenden sideveis i tverrgående skjøter på motorvei. Så det er bare å prøve seg fram til noe som funker. Endret Januar 21, 2016 av ogee1 Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå