ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Da jeg lånte konas F25 X3 30d i går fikk jeg meldingen "Charge battery" i instrumentpanelet da jeg parkerte bilen. Hvor alvorlig er denne meldingen? Betyr det at jeg har noe som lader ut bilen mer enn det skal, og at det er noe som må repareres, eller betyr det at alt er normalt, men at den trenger litt ekstra lading med mye småkjøring i kulda?
Otis Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Det betyr at den trenger litt mer strøm nå når det er kaldt og man småkjører.
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Skrevet Januar 21, 2016 Det betyr at den trenger litt mer strøm nå når det er kaldt og man småkjører.Ok. Bare å toppe opp batteriet med en ekstern lader, så er alt på stell igjen?
Ron Jeremy Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Fikk tilsvarende igår. Tror vi kan skylde på "russerkulden", det enkleste er å kjøre bilen god og varm. Den verste kulden er over ser det ut til, problem løst.
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Skrevet Januar 21, 2016 Fikk tilsvarende igår. Tror vi kan skylde på "russerkulden", det enkleste er å kjøre bilen god og varm. Den verste kulden er over ser det ut til, problem løst. Jeg får kjøpe meg en lader som jeg kan koble til innimellom. Blir litt feil å nekte kona å sette på setevarmeren når hun skal til butikken.
Otis Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Litt vedlikeholdslading har aldri skadet ett batteri!
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Skrevet Januar 21, 2016 Er det så at batteriene med svart kasse er AGM? Det står to delenummer på batteriet, men jeg får ikke noe treff på noen av dem. (61 21 7 607 983 og 61 21 7 615 853)
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Skrevet Januar 21, 2016 (endret) Kjøpte en Defa 8A lader i dag. Den viste at batteriet var nesten fulladet. Tok mindre enn to timer lading før den gikk i vedlikeholdsmodus. Synes det er litt rart at bilen ber om lading når batteriet er såpass fullt. Blir spennende å se hvor mye småkjøring vi kan gjøre før meldinga kommer igjen. Etter at F25en var ladet koblet jeg laderen på E87en. Denne går stort sett to ganger en halvtime med blandet kjøring hver dag, men der viste laderen bare tre av seks streker. Litt overraskende at batteriet på den bilen er såpass utladet, så jeg må være flinkere til å sette begge bilene på lading en gang i blant. Endret Januar 21, 2016 av ogee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå