bimmers89 Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Plunder igjen og igjen. Bilen leverer 15.3v ut av batteriklemmene ibak og foran.er det normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 (endret) Høres riktig ut det i forhold til tempraturen som er ute i dag? Se vedlagt bilde. Den øker volten slik at batteriet tar til seg nok, da den innvendige motstanden i batteriet øker når det blir kaldere ute. ? Går ut i fra du har vanlig bly batteri så stemmer dette. Endret Januar 25, 2016 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Er det med motor i gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Januar 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2016 Ja det er med motor igang..prøver å måle krypstrøm nå.bilen vil ikke sove når dørene ikke er låst. Da trekker den 4.25amp konstant. Den grønne lampa på v side ser hvor vindusbryter er vil ikke slå seg av. Men den slåkner hvis dørene er låst?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Januar 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2016 Jeg har 90amp agm batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Bilen skal gå i dvale etter 15-17 min uansett om dørene er åpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Januar 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2016 Ja fikk dette til.nå fungerte det. Den trekker 0.280ma etter ca 15 min. Da står lyset ved girapaken på så regner med at de siste ma er til denne.men så plutselig fikk jeg ikke start. La oss si hvis jeg låser opp bilen en morgendag og venter 10 min før jeg setter meg i bilen så sier det bare klikk og alt er da død. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Hmm da skulle den i optimal lading ha lugget litt lavere, med dette kan avhenge veldig på temperaturen som bilen registrerer. Eller så er muligheten at du ikke har kodet inn agm batteri, dette avhenger veldig på om bilen har ibs. er bilen nyere enn 05 så er sannsynligheten for at det er ibs veldig høy. Vis bilen er eldre enn dette så vil den ikke kunne lese batteriet slik som ibs`en gjør, og vil da lade det slik som vanlig batteri. Regner med at du har start trøbbel. Ta av batteripoler lad det fullt opp og mål hvile spenning(24 timer etter full lading) er den da på over 12,7 er det mulig det har vært overladning. altså batteri vannet har fordampet(batteri defekt).For og være sikker på dette kobbler du til batteriet og lar lyset stå på i ca 1 min for og se om batteriet går opp til det samme igjen. Har sett dette på agm batterier som blir ladet som vanlig batterier at vesken forsvinner og blir da plutselig dårlig. Det letteste er og kjøre innom noen som forhandler batterier og kjører en belastnings test og måling av cca verdier. Noen utfører dette gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Hva er hvilespenning på batteriet? Det kan være sliten start motor, så den krever veldig mye med strøm for å slå inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Januar 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2016 Måler rundt 14.4 når bilen er i dvale.skal måle igjen imorgen. Når en setter seg i bilen og turner starteren rundt måler jeg 11.7v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Januar 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2016 Har en annen batteri for hånd som jeg vet er hel.kan jeg bare koble til denne og prøve? Må det kodes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 (endret) Vis det gjelder bilen som er oppgitt e39 98 mod så er det ikke mulig og kode det inn. Da agm batterier ikke var planlagt ennå. Vis bilen er en annen altså etter 2005 mod så er det mulig og kode inn. Vis det er ibs på bilen så kan ibs være defekt og stjeler strøm i steden for å overvåke den. Jeg ville nok ha lukket alle dører og lukket låsen på bakluken slik at lyset slukker, smelt over et tangampermeter over den rødkabelen og sett at den ikke trekker mer en 0,4-0,6 amp når bilen er i dvale(20 min). sannsynligheten er stor for at det er batteriet spesielt når det bare blir flatt når det er kaldt, det kommer ann på alder å om hvordan det er "vedlikeholdt" ladet. Det som også er mulig er og kjøre belastnings test, denne kan kjøpes billig på biltema til ca 200 kr koble til batteriet så vil du se om den er grønn, gul eller rød. men for bare og sjekke dette, så hadde jeg kjørt innom noen som selger batterier disse har slikt utstyr og mange gjør dette gratis. og andre tar noen få hundre lapper. De vil også under noen tester kunne se at det er strøm tap. Vis du har mulighet til og testet med batteriet du har for hånd hadde jeg kanskje gjort dette. Da dette er en meget enkel måte og sjekke på. enten eller metoden. Enten så funker det med batteriet du har for hånden eller ikke. Men er det ibs på bilen så må dette kodes/ registreres og da går spinningen for opp i vinningen. problemer i en eller annen form er det i allefall. feil symptomer oppførsel på selve bilen også hjelper litt også. Er det etter en dag? drar starten rundt og gir seg for krefter? hvilken bil gjelder det? årsmodell osv? Endret Januar 25, 2016 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Du har postet tre forskjllige emner om samme problemstilling (det holder med èn). Jeg har derfor sammenslått trådene, og det kan derfor forekomme at enkelte av innleggene kommer i ulogisk rekkefølge. Dette er ikke mulig å endre på. All batteribytte på E6x (biler med IBS - Intelligent Battery Sensor) skal registerere nytt batteri og/eller kodes dersom man endrer spesifikasjonene (fra AGM til vanlig, vanlig til AGM, størrelsesmessig etc.). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Januar 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2016 vet ikke hvorfor det ble 3 innlegg på denne tråden saltkjelen. gjelder en e60, batteriet var nytt for ca 7-8 mnd siden. har 15.3v men ibs tilkoblet og 14.3 v når ibs ikke er tilkoblet,så derfor har jeg koblet ut batteriet. bilen trekker 0.280ma under hvilespenning og da star det lille lyset ved girspaken på. så faller den til 0.0030ma. men problemet er at jeg for kjørt I ca 1.5 uke plutselig finner den ut at den ikke vil starte. eller hvis jeg laser opp bilen en morgendag og lar den stå ulåst I 10 min f.eks så sier det bare klikk og for da ikke start,starteren vil ikke dreie rundt engang. jeg skal ta så byte batteri og kode den omigjen. som sagt ibs er frakoblet for øyeblikket siden den leverer 15.3v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Januar 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2016 Her er det bilde av feilkoden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå