Gå til innhold

Verktøy til demontering av injektorer på m47

Djwik
 Share

Anbefalte innlegg

hei. 

Jeg lurer på hvilket verktøy som er anbefalt til og trekke opp injektorer på m47d20 

skal hjelpe en kompis å bytte topp deksel pakning på 320d og da må injektorer av

har fått høre at jeg må bruke en glidehammer og thats it 

om noen har en bra anbefaling så tas det godt i mot

evt om noen har å selge så er det bare å sende en pm 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet en kompis av meg har dette sette: http://www.ebay.com/itm/14Pcs-Diesel-Injector-Extractor-Remove-Common-Rail-Adaptor-Puller-Slide-Hammer-/351227303597

Han har foreløpig ikke knekt noen injektorer(han knekt et par før han gikk til innkjøp av dette sette). Og virker som han er litt over middels fornøyd med det:-) Trur biltema selger noe alla det samme. Vet ikke om dette hjelper deg noe da det sikkert finnes et hav muligheter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Thundercoil skrev:

Jeg knakk 3 av de til biltema på denne jobben :P De har en med hult rør og en støpt. Sto oppå motoren og dro i glidehammeren, og samtidig hadde jeg en talje som også hang på dysen for litt ekstra krefter. 

Tror de som sitter på denne bilen er originale fra bmw, mulig noen har bytta pakninga før for alt vi vet. Men de som sitter på ser ut til å sitte noe jævlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt mulig det! Det var nok mine også. 

Bare bytt alle flammeringene. Vær forberedt på at dieselslangene kan være morkne og gå i oppløsning, og pass på at skruen til niplene for diesel inn+retur er strammet til, etterpå. De har en tendens til å løsne litt når man fitler med dysene, og da får man en lekkasje man må finne ut av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sand1 skrev:

Vet en kompis av meg har dette sette: http://www.ebay.com/itm/14Pcs-Diesel-Injector-Extractor-Remove-Common-Rail-Adaptor-Puller-Slide-Hammer-/351227303597

Han har foreløpig ikke knekt noen injektorer(han knekt et par før han gikk til innkjøp av dette sette). Og virker som han er litt over middels fornøyd med det:-) Trur biltema selger noe alla det samme. Vet ikke om dette hjelper deg noe da det sikkert finnes et hav muligheter :-)

Takk for svar 

skal få bestilt det verktøyet når lønna kommer 

så får vi se hvordan det går seg til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...