Gå til innhold

Jeg har bestilt ny BMW - hvor kan jeg følge produksjon og frakt?


 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ny bil! :) Om du har fått chassisnummeret kan du begynne med å kose deg med BMW Drivers Guide, der finner du bruksanvisningen til din bil. X-serien produseres i USA, Spartanburg i South Carolina. Som OveN skrev så kan man dessverre ikke trace biler mot Europa på samme måte som amerikanerne kan.

Jeg kan fortelle litt om hvordan jeg opplevde dette. Forhandler vet når bilen går i produksjon og når den skal transporteres, så det er bare å mase! Forhandler vet produksjons dato etterhvert. :) 

Det tar ca. 22 timer fra produksjonsstart til den ruller ut av fabrikken, den blir stående på fabrikken frem til den kan fraktes til havna, som er Charleston. Herfra går det 2 båter som frakter biler mellom Europa og USA. Hvilken båt som brukes for å frakte bilen over "dammen" finner du ved å legge inn chassisnummeret på track&trace til Wallenius & Wilhelmsen. Avhengig av hvilken båt den går med kan dette ta fra 10 dager til 22 dager før den når Bremerhaven. Når den kommer hit må du regne med at det tar ca 3 uker før den når forhandler. Når den har nådd forhandler tar det ikke mer en 1 uke før den er klar til levering.

Regner med du har fått produksjons uke, denne kan fort endres. Jeg bestilte min bil i slutten av august 2015, fikk leveringsdato uke 8 (2016). Dette ble senere endret til uke 52, så ble det igjen endret til uke 50. Før jeg tilslutt endte opp med å få levering uke 47. Bilen gikk i produksjon 7 oktober og ble utlevert 17 november, Så det kan plutselig gå veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...