Bækkmann Skrevet Februar 14, 2016 Skrevet Februar 14, 2016 Bilen starter ikke normalt for tiden. Skulle starte bilen, vrir nøkkel over, så blinker alt av lys 4-5 ganger før den starter sammen med en tikkelyd. Virker som den blir helt strømløs mellom slagene da radioen mister alle stasjonene og dato nullstilles. Irriterende. Hjelp?
Gabz Skrevet Februar 14, 2016 Skrevet Februar 14, 2016 Hadde veldig lignende problem i forrige E39'en min, da var det batteriet som var dårlig. Riktignok startet den ikke i det hele tatt da. Målte litt over 10 volt i batteriet, så forundret meg ikke E39 er veldig sensitive på strøm, ser du.
Bækkmann Skrevet Februar 14, 2016 Forfatter Skrevet Februar 14, 2016 Det ligna veldig ja. Mistenkte lav spenning på batteriet selv. Skal lade batteriet så fort jeg har mulighet, så gir jeg tilbakemelding
MrBrum Skrevet Februar 14, 2016 Skrevet Februar 14, 2016 Er nok dårlig batteri ja. Men du bør i samme slengen måle ladespenningen med et multimeter. For å finne ut om det er dynamoen som er årsaken til dårlig batteri. Normalt skal ladespenning ligge på ca 13,7 til 14,5V. Gjør målingen ved varm motor. Ettersom ladespenningen har en tendens til å være ok ved kald motor, og synker når dynamoen blir varmere, hvis det er børstene som begynner å bli dårlige. Hvis spenningen er feil, holder det som regel å bytte enheten med børster/spenningsregulator.
Bækkmann Skrevet Februar 23, 2016 Forfatter Skrevet Februar 23, 2016 Løst! Rett og slett kombinasjonen av kald vinterdag, oppvarming av bakrute, setevarme, og el-justering av setet som var årsaken. Ladet batteriet, og da ordnet det seg Dynamoen fungerer som den skal MrBrum reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå