Gå til innhold

Hovedlys justering e60 med xenon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e60 hvor lysene lyser opp trær og lastebilcoupeer, men ikke veien forran meg :-) . Mototren for lysene virker dan den går opp og ned ved oppstart. Men justeres for høyt. Har hørt snakk om en føler...hvor sitter disse. Er der ingen plass vi kan justere lysenes høyde selv? Gjelder BEGGE hovedlysene

Skrevet

Motorene på akslingene har ingenting med vanlig justering å gjøre. De justeres seg Kun når man laster bilen. Det er bare motorene i lyktene som justeres seg hvergang lyset slår seg på. Så lenge begge justerer seg så må du justere på brako skruen innerst, den ytterste justerer lyset til sidene. 

Skrevet

Veeel. Om et stag på en sensor er defekt, så vil den ikke motta rett signal og da begynner det å skje saker. Bilen tar ikke plutselig å justerer lysene til himmels for ingenting.

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp skiftet alle fire motorene mine (ble gjort i januar)

Og kan derfor bekrefte at aksling sensorene ikke påvirker lyktene (noe ihvertfall ikke jeg kunne se), så lenge man ikke er tung lastet. (det er jo et som er oppgaven deres)

Jeg kjørte og ca 1 uke uten justeringsmotorer på akslingene pga sen levering i forhold til motorene i lyktene, de ble dermed montert først og lysene justerte seg helt fint hvergang uten justeringsmotorer på akslingene :)  .. jeg har også måtte justere på den braco skruen for noe år siden, hvorfor er uvist. Det lyste for høyt av en grunn, selv om det justerte seg.

Jeg kan selvfølgelig ta helt feil her, men dette er min erfaring som er under 1mnd gammel :P.

Endret av Reef89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...