Gå til innhold

M30b34 Stopper når den blir varm?


pumba
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, MrBrum skrev:

Det har skjedd et generasjon skifte her inne. Det har kommet en generasjon som er "verdensmestre", og som rakker ned på andre så fort sjansen byr seg. Tidligere var dette her et saklig forum med en høflig tone. De tider er forbi.

Jeg har ikke bilde av motoren jeg nevnte, men her ser du en med 3 coil'er. Og motoren er en sekser, og hvordan den går på 3 coiler gidder jeg ikke forklare, for det vet vel du som er verdensmester.  Dessuten finnes det hjelpemidler til å feilsøke en slik gammel motor, men dere er jo verdensmestre i dette, så da gidder ikke jeg å forklare noe mere.

DSC_0583.thumb.jpg.35f607172c379d69b17b8

 

Joa, denne har 3 coiler og batch fire.
Men så er det heller ikke noe original maskin, denne har separat tenningsmodul eller "datasprut" 

Hvis det er M30B34 , har den ikke da det fæle "spjeld" luft mengde målern?
Eller kom MAF på disse før de gikk over til M30B35?

Hvordan stopper den? brått, eller dør den ut med fusking først?
Har du forsøkt å kjøre den? eller bare på tomgang?

Hvor gamle er plugger, fordelerlokk ?

Startgass er fint å bruke for å lete etter vakum lekasjer, spray rundt og hør etter turtallsendring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stig. skrev:

den kan vel hende Morty bare ble oppgitt over at du nekter å gi fra deg ideen om at diagnose på verksted er tingen, enda du fikk bekreftet at det var en her inne som hadde et slikt apparat som han selv sa var totalt ubrukelig.

 

kan være fordel å vite hvilken motor man prater om når man skal være så "hard på krava" som det du var.

 

 

I diagnose ligger det også å sjekke drivstoff trykk og tenningssystem. Noe som er lettere på et verksted med utstyr, enn hjemme i garasjen uten utstyr....antar jeg...

Hvis bilen har DME 1.1 kan også feilkoder leses ut. Hvis den har DME 1.0 går ikke det. Så ved DME 1.0 er vi tilbake til setningen på linja over. Legger ved hjelp til gjennomgang:

  1987 bmw e28 535i.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MrBrum skrev:

I diagnose ligger det også å sjekke drivstoff trykk og tenningssystem. Noe som er lettere på et verksted med utstyr, enn hjemme i garasjen uten utstyr....antar jeg...

Hvis bilen har DME 1.1 kan også feilkoder leses ut. Hvis den har DME 1.0 går ikke det. Så ved DME 1.0 er vi tilbake til setningen på linja over. Legger ved hjelp til gjennomgang:

  1987 bmw e28 535i.pdf

hmmm jeg vil nå si at i diagnose så bruker man gjerne et apparat for å finne en feil, men derimot sjekke drivstoff og tenningssystem vil jeg nå heller kalle å feilsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, stig. skrev:

hmmm jeg vil nå si at i diagnose så bruker man gjerne et apparat for å finne en feil, men derimot sjekke drivstoff og tenningssystem vil jeg nå heller kalle å feilsøke.

:applause::applause::applause:

Ja for du bruker vel ikke noe apparat når du sjekker bensintrykk eller coil.....utrolig.....

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe spesielt hvis du kaller et multimeter eller en trykk manometer for et diagnose apparat.

 

å nå veit jeg ikke hvor mye du skrur, men hvis du mener at en hobby mekaniker må til et verksted for å få de til å bruke et multimeter for deg eller bruke et trykkmanometer for deg, det er er utrolig faktisk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stig. skrev:

noe spesielt hvis du kaller et multimeter eller en trykk manometer for et diagnose apparat.

 

å nå veit jeg ikke hvor mye du skrur, men hvis du mener at en hobby mekaniker må til et verksted for å få de til å bruke et multimeter for deg eller bruke et trykkmanometer for deg, det er er utrolig faktisk.....

Jeg har ikke kalt manometer og multimeter for diagnose apparat. Da har du tolket litt for mye. Jeg anbefalte verksted fordi dem har mere avansert utstyr og kan og bruke det. Kan du slutte å kverrulere på ordvalg nå og heller få igang bilen til trådstarter, for du er opptrer jo som en verdensmester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det absolutt lavmål når man begynner med både usaklighheter og spydigheter. At dere tar meg på tekniske ting er helt greit. Men hold det på det nivået. Nettroll. :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MrBrum skrev:

Dessuten er det absolutt lavmål når man begynner med både usaklighheter og spydigheter. At dere tar meg på tekniske ting er helt greit. Men hold det på det nivået. Nettroll. :stupid:

Nettroll ? synes nå du er ganske så atal sjøl, rart du er tøff nok til å sende Morty en PM "hvor du fremstår som stor å tøff som sier at han ikke hadde vert så tøff i kjeften om han sto på døra di", men jeg fikk ikke noe ?

 

du har dummet deg ut, du har gitt dårlige råd til en person om en motor du ikke har mye peiling på, detta er bare et desperat forsøk for deg å redde ansikt, trist.

å enda tristere er det at du fremstår som en engel som er søt å snill , men samtidig sender du spydig PM, tommel opp , detta syntes jeg du fikk til 

](*,)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stig. skrev:

Nettroll ? synes nå du er ganske så atal sjøl, rart du er tøff nok til å sende Morty en PM "hvor du fremstår som stor å tøff som sier at han ikke hadde vert så tøff i kjeften om han sto på døra di", men jeg fikk ikke noe ?

 

du har dummet deg ut, du har gitt dårlige råd til en person om en motor du ikke har mye peiling på, detta er bare et desperat forsøk for deg å redde ansikt, trist.

å enda tristere er det at du fremstår som en engel som er søt å snill , men samtidig sender du spydig PM, tommel opp , detta syntes jeg du fikk til 

](*,)

 

Nå er du på det med person angrep igjen.

Jeg har oppgitt et PDF dokument her med en lang liste på hvordan motoren kan gjennomgåes.

Jeg har gitt tips angående måling av coil og at å bare konsenrere seg om ohm kan være en felle å gå i. Egentlig derfor jeg anbefaler verksted.

Veiv sensor ga jeg tips om fordi det er et vanlig problem, noe mange har beskrevet her inne.

Jeg har gitt tips om LMM.

Jeg har gitt tips om at bensintrykk må måles. Men det går ikke uten utstyr. Derfor er verksted et godt alternativ.

Kan du fortelle meg hva som er dårlige råd, istedenfor å bare slenge ut en påstand?

Har dere fått i gang motoren enda Morty999 og Stig. ?

Dere har laget istand jævlig mye usakligheter fordi jeg nevnte det med 2 coiler. I noen gamle papirer jeg hadde om motoren var det nevnt en motor med to coiler. Det viste seg i etterkant at dette var uorginalt ettermontert. Derfor jeg trodde det var to. Jeg har selv eid en bil med to. Men annet fabrikat. Men for det trenger ikke dere leke verdensmestre og være så kjepphøye på hesten deres og kaste spydigheter. Da blir dette her et useriøst forum hvis slike som dere bare kaster rundt dere med person angrep. Hvis det var en morsomhet er det så sin  sak, men jeg oppfattet det ikke slik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrBrum skrev:

Nå er du på det med person angrep igjen.

Jeg har oppgitt et PDF dokument her med en lang liste på hvordan motoren kan gjennomgåes.

Jeg har gitt tips angående måling av coil og at å bare konsenrere seg om ohm kan være en felle å gå i. Egentlig derfor jeg anbefaler verksted.

Veiv sensor ga jeg tips om fordi det er et vanlig problem, noe mange har beskrevet her inne.

Jeg har gitt tips om LMM.

Jeg har gitt tips om at bensintrykk må måles. Men det går ikke uten utstyr. Derfor er verksted et godt alternativ.

Kan du fortelle meg hva som er dårlige råd, istedenfor å bare slenge ut en påstand?

Har dere fått i gang motoren enda Morty999 og Stig. ?

Dere har laget istand jævlig mye usakligheter fordi jeg nevnte det med 2 coiler. I noen gamle papirer jeg hadde om motoren var det nevnt en motor med to coiler. Det viste seg i etterkant at dette var uorginalt ettermontert. Derfor jeg trodde det var to. Jeg har selv eid en bil med to. Men annet fabrikat. Men for det trenger ikke dere leke verdensmestre og være så kjepphøye på hesten deres og kaste spydigheter. Da blir dette her et useriøst forum hvis slike som dere bare kaster rundt dere med person angrep. Hvis det var en morsomhet er det så sin  sak, men jeg oppfattet det ikke slik.

 

det er jo litt gøy at du blir så hissig da :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig diskusjon dere har:grin:

Anyhow, når tenningen er på, står ICV å summer? Kan ikke huske at den har gjort det tidligere.
Hvis den har låst seg, ville motoren ha startet?

Hva anbefaler dere for å rense ICV? Carb cleaner? Zalo?:smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...