Gå til innhold

Motorhavari på 4 år gammel X3 2,0D: garantisak?


vaffel
 Share

Anbefalte innlegg

Synd å høre om havarert motor, håper det ordner seg!

Til syvende og sist er det vel jussen og det med liten skrift som er utslagsgivende her: Dersom man krever utbedring under garantibestemmelsene, er det detaljene og vilkårene for BMW Norges nybilgaranti som gjelder. Dernest kan man kreve utbedring under forbrukerkjøpslovens fem års reklamasjonsrett, og da er det lovteksten for denne man må forholde seg til. Jeg vil tro at å overkjøre service med 10k kilometer kan ansees som brudd på vilkår i begge tilfeller, selv om dette i seg selv ikke skulle være årsaken til feilen, men jeg må raskt få legge til at jeg ikke er noen ekspert hverken på BMWs nybilgaranti eller forbrukerkjøpsloven. Jeg ville kontaktet NAF; de har god peiling på gjeldende lover og avtaler, samt at de antakelig har erfaring fra liknende saker. Dersom de sier at dette er en ikke-sak, ville jeg bladd opp for ny motor/utbedring, og heller brukt kreftene på noe annet... det kan fort bli både ressurs- og tidkrevende å kjøre en sak på dette.

Det går også an å høre om ikke verkstedet kan vise godvilje og gi en rabattert pris på utbedring, siden man kan argumentere for at feilen ikke nødvendigvis skyldes det overkjørte tidspunktet for service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...