Frankesen Skrevet Februar 25, 2016 Skrevet Februar 25, 2016 Noen som vet hvordan jeg får inn fjæra bak. Jeg har en eller to fjørspennere, men de tar jo så mye plass at det ikke går. Noen som har gode råd til meg, for nå står jeg skikkelig fast. Veldig takknemlig for hjelp, for bilen kan jo ikke flyttes uten fjær bak.
MrBrum Skrevet Februar 26, 2016 Skrevet Februar 26, 2016 Jeg har ikke erfaring fra X3 selv, men det høres ut som samme problemet som jeg hadde på E39. Og det vil si at det ikke er plass til utvendige fjærspenner. På E39 bruker jeg den typen fjærspenne som vist her: http://www.biltema.fi/sv-fi/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Chassi/Fjaderspannare-2000032381/ Som brukes ved å gå ned i senter på fjæra og legger inn platene.....osv Har du løsnet demperen?
Frankesen Skrevet Februar 26, 2016 Forfatter Skrevet Februar 26, 2016 Jada, har løsnet demperen. Dette er altså en innvendig fjærspenner. Får kanskje prøve med en slik. Ser at noen jekker alt understellet nedover, men det er veldig vanskelig å få plasser en jegg her som treffer riktig.
TRF Skrevet Februar 26, 2016 Skrevet Februar 26, 2016 (endret) #ta i #vilje Osv. Gullegod jobb som tar toppen 20min ink papirarbeidet. Derfor liker mekanikere denne ift inntjening av bonus. Ingen fjærklemmer eller noe. Når demper er løsnet bruker du enkelt et langt rør eller tilsvarende og presser sida litt ned mens du smetter inn ny fjær. Endret Februar 26, 2016 av TRF-Racing
E46cupe Skrevet Februar 26, 2016 Skrevet Februar 26, 2016 Jeg hadde samme problem med min e46 jeg brukte orginal jekken som fulgte med og presset heler dritten nedover da gikk fjøra inn uten problem.
MrBrum Skrevet Februar 26, 2016 Skrevet Februar 26, 2016 (endret) 5 timer siden, Frankesen skrev: Jada, har løsnet demperen. Dette er altså en innvendig fjærspenner. Får kanskje prøve med en slik. Men det må i så fall være plass i senter av fjæra, enten på over- eller under-siden, til verktøyet. Men jeg kjenner ikke til om det er det på X3 E83. Det var utrolig lite info om på internett på dette området. Endret Februar 26, 2016 av MrBrum
E.C. Skrevet Februar 26, 2016 Skrevet Februar 26, 2016 Utifra delekatalogen så ser det ut som at grunndesignet er så å si likt som på E36. Der gikk jeg på en blemme da jeg ikke tok av brekket. Holdt på å bli gal, hadde prøvd med brekkjern og det som var. Da brekket omsider var av tok det under 10 min totalt på begge sider. Var bare å tråkke ned på bremseskiva/hub og dra ut fjære for hånd.
Frankesen Skrevet Februar 27, 2016 Forfatter Skrevet Februar 27, 2016 Takker for mange gode innspill. Jeg fikk det til med bruk av jekk og liten fjærklemmer. Men det tok sin tid. Husker ikke om brekker stod på. men det kan vel umulig ha innvirkning på bærebrua vil jeg tro. Takk igjen!
E.C. Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Hele bærebruen vil være i spenn med brekket på. Var lett snakk om 10-15 cm i forskjell hos meg
MrBrum Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 Stabilisator staget er også greit å løsne noen ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå